نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 20:39

افزایش ۳ برابری آموزش مجازی در کشور

اهواز- مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش مجازی در پنج سال گذشته سه برابر توسعه یافته و زمان آموزش نیز بسیار افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقرزاده بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در جریان سفر خود به خوزستان در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص فرآیند ارزیابی تکمیلی داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در محل این اداره کل در اهواز بیان کرد: تعلیم و تربیت در چند سال آینده با تحولات زیادی مواجه خواهد شد و به همین دلیل آموزش و پرورش باید با علم روز دنیا خود را تطبیق دهد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: زیست بوم تعلیم و تربیت در حال توسعه است و ناگزیر هستیم به گونه‌ای این موضوع را مدیریت کنیم تا نسلی متعهد و کارآمدی را پرورش دهیم.

وی بیان کرد: تمام عوامل مداخله در امر یادگیری در حال تغییر است و محیط‌های یادگیری بدون محدودیت در اختیار دانش‌آموز است، آموزش مجازی در پنج سال گذشته سه برابر توسعه یافته و زمان آموزش نیز بسیار افزایش یافته است.

باقر زاده افزود: نسل جدید خیلی پیش از معلم حرکت می‌کنند و زیاد به تعلیمات معلم اکتفا نمی‌کنند و مدعی هستند که توان کار گروهی در قالب ایجاد شبکه را دارند به همین دلیل باید معلم‌هایی تربیت و جذب کنیم که پاسخگوی دانش آموزان فعلی باشند.

وی تاکید کرد: در گزینش باید معلمی انتخاب شود که اکوسیستم جدید آموزشی را بپذیرد و انگیزه یادگیری فضای جدید را داشته باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمی که اهل تغییر و به روز بودن است و امکان تطبیق دادن خود با آموزش مدرن را دارد باید در آموزش و پرورش جذب شود.

وی تاکید کرد: روش جدیدی برای گزینش و جذب معلم در آموزش و پرورش تعیین شده که معلم‌های دارای شایستگی، قابلیت و خلاق شناسایی و جذب می‌شوند و افراد علاقمند، با انگیزه، دارای امیدواری، خود باوری و تاب‌آوری انتخاب می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1354541

مهمترین اخبار ایران و جهان: