نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 21:01

شهروند سوری‌الاصل: قصد هم نداشتم تورات و انجیل را آتش بزنم

شهروند سوری‌الاصلی که قرار بود با مجوز اعطایی از سوی سوئد تجمعی را در استکهلم برگزار کند، گفت: قصد هم نداشتم تورات و انجیل را آتش بزنم؛ می‌خواستم هتک حرمت به قرآن را محکوم کنم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جیو نیوز، «احمد الف» فردی که امروز شنبه خارج از ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در شهر استکهلم پایتخت کشور سوئد تهدید به سوزاندن نسخه‌ هایی از تورات و انجیل کرده بود، اعلام کرد که با هدف احترام به ادیان دیگر تصمیم گرفته است که به کتب مقدس مسیحیان و یهودیان هتک حرمت نکند.

بر اساس اعلام این رسانه، این فرد در ادامه گفت علیرغم اینکه مقامات سوئدی به او اجازه برگزاری یک تجمع ۳ نفره در این خصوص را داده بودند، قصد ندارد کتابی را بسوزاند.

به گزارش دویچه وله، وی فندک را روی زمین انداخت و خطاب به کسانی که برای هتک حرمت به تورات و انجیل به آنجا آمده بودند، گفت: من هرگز به سوزاندن هیچ کتاب مقدسی فکر نکرده ام؛ من مسلمان هستم، ما (کتُب مقدس را) نمی سوزانیم.

این مرد ۳۲ ساله سوری الاصل، تأکید کرد که هدف اصلی این اعتراض برجسته کردن تمایز بین استفاده از حق آزادی بیان و توهین به سایر گروه های قومی بود.

به گزارش جیو نیوز، «احمد الف» سازمان‌ دهنده تجمع امروز تصریح کرد که هدف او سوزاندن کتُب مقدس نیست، بلکه محکوم کردن کسانی است که اخیراً قرآن را در سوئد هتک حرمت کرده‌ اند.

وی در خصوص عمل امروز خود اضافه کرد: این پاسخی است به افرادی که قرآن می سوزانند. من می خواهم نشان دهم که آزادی بیان محدودیت هایی دارد که باید در نظر گرفته شود. من می خواهم نشان دهم که باید به یکدیگر احترام بگذاریم، ما در یک جامعه زندگی می کنیم. اگر من تورات، دیگری انجیل، دیگری قرآن را بسوزاند، اینجا جنگ خواهد شد. چیزی که من می‌خواستم نشان دهم این است که انجام اینگونه اقدامات کار درستی نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1361585

مهمترین اخبار ایران و جهان: