نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 00:44

فعالیت‌های کانون شعر و داستان حوزه هنری کردستان از سر گرفته شد

سنندج - سرپرست حوزه هنری استان کردستان به مناسبت روز قلم از آغاز دوره جدید فعالیت‌های کانون شعر و داستان حوزه هنری با رویکرد کشف، جذب و پرورش استعدادهای جوان ادبی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، افشین آزادی با گرامیداشت روز قلم اظهار داشت: در سال ۱۳۸۱ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۴ تیرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز قلم نامگذاری شده است.

وی گفت: روز قلم روزی برای ارج نهادن به مقام شامخ فرهیختگان وادی فرهنگ و هنر این کهن سرزمین است که نسل در نسل در راستای اعتلای نام ایران زمین قلم‌فرسایی کرده‌اند و آثاری مانا از ذوق و قریحه خود به یادگار گذاشته و همچنان این چرخه به عنوان یک میراث ارزشمند در جریان خواهد بود.

آزادی این روز را فرصتی مغتنم برای قدردانی از جامعه اهل قلم کشور عنوان کرد و تصریح کرد: بخش اعظم توسعه و پیشرفت کشور مرهون تلاش و کوشش اساتید و فرهیختگانی است که با علم و دانش و ثبت آن چراغ راه رهروان و اندیشمندان دیگر شده و قلمشان را در مسیر رشد و توسعه کشور به کار گرفته اند.

وی اذعان کرد: به مناسبت این روز دوره جدید فعالیت کانون‌های شعر و داستان حوزه هنری با رویکرد کسب، جذب و پرورش استعدادهای جوان ادبی، امکان آشنایی هنرمندان جوان با پیشکسوتان و اساتید عرصه شعر و داستان، ایجاد فضای تحلیل و نقد و بررسی آثار ادبی و سروده‌های شاعران و داستان نویسان در دو بخش زبان کردی و فارسی از چهارشنبه ۱۴ تیرماه آغاز و به صورت هفتگی با مدیریت و هدایت خود هنرمندان به صورت هفتگی فراهم شده است.

به گفته وی، در بخش کانون شعر و داستان که با حضور و هدایت هنرمندان و اساتید برجسته حوزه شعر و داستان برگزار خواهد شد، علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان به عضویت این کانون‌ها در آمده و از مزایای در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

آزادی تصریح کرد: حمایت از تولید آثار هنرمندان عضو کانون، معرفی و انتشار آثار هنرمندان در قالب‌های مختلف، امکان ارتباط هنرمندان عضو این کانون‌ها با سایر هنرمندان عرصه شعر و داستان در شهرستان‌های استان و دیگر استان‌های کشور، امکان برگزاری نشست‌های ادبی و شب شعر به مناسبت‌های مختلف در داخل و خارج از استان بخشی از حمایت‌ها و امتیازهای عضویت در این کانون‌ها محسوب می‌شود.

وی با دعوت از شاعران و داستان نویسان استان جهت عضویت در این کانون‌ها افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به واحد آموزش حوزه هنری به آدرس سنندج، خیابان شهید تعریف، پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی و یا از طریق شماره تماس‌های ۳۳۲۴۳۶۲۴ و ۳۳۲۲۷۱۲۵ نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1339541

مهمترین اخبار ایران و جهان: