نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 01:36

شرکت‌های ناایمن در سنندج نتیجه عدم نظارت بر ساخت‌وسازها است

فرماندار سنندج با اشاره به مشکلات موجود در شهرک‌های طریقت و امام رضا و دول سیدحسین، گفت: این مشکلات حاصل عدم نظارت بر ساخت و سازها در سطح شهر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن عسکری شنبه‌شب در نشست استاندار کردستان با اعضای شورای شهر و شهردار سنندج اظهار کرد: تعامل و همکاری خوبی بین اعضای شورا و هیات تطبیق وجود دارد و همین همدلی موجب شده که روند رفع مشکلات برخی تعاونی‌های مسکن در سطح شهر تسهیل و تسریع شود.

وی اضافه کرد: در راستای رفع مشکلات و اختلافات قبل از افتتاح پروژه سرمایه‌گذاری سنه‌سنتر که در حال حاضر پیشرفت 80 تا 85 درصدی دارد کمیته‌ای متشکل از نماینده فرمانداری، شهرداری، سرمایه‌گذار، نظام مهندسی و سایر ادارات مرتبط تشکیل شده است.

فرماندار سنندج همچنین به مشکلات موجود در شهرک‌های طریقت و امام رضا و دول سیدحسین گریزی زد و گفت: این مشکلات حاصل عدم نظارت بر ساخت و سازها در سطح شهر بوده است.

به گفته وی، ساخت و سازهای غیرمجاز در این نقاط موجب شده که سازه‌هایی بالا برود که حداقل‌های ایمنی را ندارند.

عسکری بر نظارت بیشتر و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: کم‌کاری در این حوزه موجب شکل‌گیری و توسعه مناطق همچون دول سیدحسین و شهرک‌های جدید در مرکز استان می‌شود.

وی به اقدامات شهرداری سنندج در برخی نواحی منفصل شهری مانند نایسر و ننله گریزی زد و گفت: اعتبارات و منابع شهرداری با توجه به وسعت مشکلات در این نواحی پاسخگوی مطالبات مردم نیست رفع مشکلات و توسعه در این مناطق نیاز به کار اساسی و اعتبارات ملی دارد.

فرماندار سنندج اضافه کرد: اگر نایسر با توجه به جمعیت بالای 50 هزار نفر به شهر ارتقا پیدا کند مشمول اعتبارات مستقل می‌شود و این در گرو پیگیری است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1323441

مهمترین اخبار ایران و جهان: