نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 08:42

۱۴۲۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعال است

تبریز- مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و ۴۲۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی آذربایجان شرقی فعال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شفیعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ۳۰ سال قبل با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده است، گفت: یک هزار و ۴۲۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی این استان فعال است و بیش از ۶۰ درصد آنها در مساجد روستایی فعالیت می‌کنند.

شفیعی، با اشاره به گستره نفوذ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مناطق روستایی بیشتر است، افزود: بیش از ۲۵۰ کتابخانه مخزن دار و دارای قرائت خانه در کنار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ کتابخانه باز نیز در صحن مساجد برای اعضای کانون‌ها و نمازگزاران خدمات کتابخانه ای ارائه می‌کنند، اظهار کرد: امسال برنامه‌های مختلفی از سوی این ستاد در سطح استان برگزار شده است یا برگزار می‌شود.

شفیعی، ادامه داد: این برنامه‌ها شامل برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی با حضور ۲۵۰ نفر در مساجد، آغاز دوره آموزشی ۲ روزه تئاتر با حضور ۱۴۰ نفر از امروز و دوره آموزشی سرود از نیمه دوم تیر ماه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1323741

مهمترین اخبار ایران و جهان: