نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 10:05

ادامه اعتراضات در فرانسه/ بازداشت بیش از ۷۰۰ نفر در شب گذشته

طبق اعلام مقامات فرانسوی ۷۱۹ نفر شب گذشته در جریان اعتراضات در این کشور بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، 719 نفر در جریان اعتراضات شب گذشته پس از کشته شدن یک جوان 17 ساله توسط افسر پلیس در این کشور دستگیر شدند. این پنجمین شب اعتراضات در فرانسه بود.

دامنه خشونت نیروهای نظامی تا اندازه‌ای بالاست که حتی نهادهای حقوق‌بشری غربی هم بیانیه‌هایی را در اعتراض به رفتار پلیس فرانسه منتشر کرده‌اند؛ 45 هزار پلیسی که از سوی مکرون برای خاموش کردن آتش اعتراضات راهی خیابان‌های سراسر فرانسه شده‌اند.

حجم اعتراضات مردمی و نحوه اعمال خشونت و خونریزی از سوی نیروهای نظامی فرانسه تا اندازه‌ای گسترده‌ است که برخی کارشناسان از احتمال وقوع یک انقلاب جدید در این کشور خبر داده‌اند، این مسئله از آن‌جایی دارای اهمیت است که فرانسه سرزمین‌ انقلاب‌هاست و در دویست سال اخیر، شاهد چندین شورش گسترده اجتماعی و سیاسی منجر به انقلاب بنیادین بوده است.

کشور فرانسه , اعتراض ,

علاوه بر این روزنامه "تاگس شاو" آلمان، به دلیل ناآرامی‌های فرانسه که چند روزی است ادامه دارد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که فعلا نمی‌خواهد کشور را ترک کند. به این ترتیب سفر دو روزه دولتی وی به آلمان به تعویق افتاد. ماکرون قرار بود فردا (یکشنبه) به آلمان سفر کند.

این وقایع تنها یک سال قبل از بازی‌های المپیک است که فرانسه در تابستان 2024 میزبان آن خواهد بود. به منظور تحت کنترل در آوردن وضعیت فعلی، جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه تصمیم گرفته است تا نیروهای ویژه بیشتری را در کشورش مستقر کند. واحدی که مخصوصاً برای مقابله با خشونت در شهر آموزش دیده است - CRS 8 - برای حمایت از پلیس در لیون مستقر می‌شود.

در لیون و در مارسی بدترین ناآرامی‌ها رخ داده است. کافه‌ها، کیوسک‌ها و خرده‌فروشان مورد حمله قرار گرفتند - ویترین‌ها شکستند، اجناس غارت شدند و اثاثیه‌ها ویران شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1324285

مهمترین اخبار ایران و جهان: