نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 12:01

بیرجند دومین مرکز گرم کشور/ماندگاری گرمای هوا در خراسان جنوبی

بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ دمایی طی ۲۴ ساعت آینده روند افزایش دمای هوا در استان ادامه دارد و تا پایان هفته گرمای هوا ماندگار خواهد بود.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: با ادامه روند افزایشی دما هوا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان مطابق با آنچه پیش بینی شده بود به جز سه شهرستان قاین، سربیشه و درمیان مابقی مراکز شهرستان‌های استان حداکثر دمای بالای ۴۰ درجه را گزارش کرده اند.

وی با بیان اینکه بیرجند به همراه یزد و زاهدان دومین مراکز گرم کشور بوده است، تصریح کرد: همچنین بندان مشترکاً با ایستگاه شهداد و زابل با حداکثر دمای ۴۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه کشور گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیشیبابی هواشناسی برای ۲۴ ساعت آینده گاهی وزش باد و گرد و خاک و به تدریج از فردا تا سه شنبه با تشدید سرعت وزش باد و خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی قابل پیش بینی است.

زارعی یادآور شد: به لحاظ دمایی طی ۲۴ ساعت آینده روند افزایش دمای هوا در استان ادامه دارد و تا پایان هفته گرمای هوا ماندگار خواهد بود و نسبت شرایط عادی فصل هوا گرم‌تر می‌باشد.

وی بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه باحداقل دمای ۱۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین نقطه استان بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: حداکثر دما در روز گذشته در مرکز استان به ۴۱ درجه سلسیوس و حداقل آن به ۲۴ درجه سلسیوس رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292341

مهمترین اخبار ایران و جهان: