نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 14:19

بارش‌های بهاری امسال همچنان کمتر از شرایط «نرمال»

سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش‌های بهاری امسال همچنان ۲۴ درصد کمتر از شرایط «نرمال» است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی، با وجود بارش‌های سنگین اخیر همچنان میانگین پهنه‌ای بارش کشور در بهار امسال ۲۴ درصد کمتر از شرایط نرمال است.

بارش نرمال کشور از ابتدای بهار هر سال تا ۲۰ خردادماه حدود ۶۲ میلی متر است اما امسال حدود ۴۷ میلی متر آن دریافت شده است. به‌طور کلی میانگین پهنه‌ای بارش در ۲۴ استان کشور از ابتدای بهار تاکنون کمتر از نرمال بوده است که بیشترین کسری با میزان ۹۲ میلیمتر مربوط به چهارمحال و بختیاری است.

پس از آن به ترتیب استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۶۳، مرکزی ۵۴، قزوین ۴۹، فارس ۴۱ و خراسان رضوی ۳۸ میلیمتر بیشترین کسری بارش‌های بهاره را دارند این درحالیست که وضعیت بارش‌های بهاره در هفت استان خوزستان، گلستان، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه و ایلام بین ۱۴ تا ۵۵ میلیمتر بیشتر از نرمال بوده است.

سال آبی جاری در جنوب غرب کشور، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، کردستان تا جنوب آذربایجان غربی و حتی لرستان بارندگی‌ها بسیار مناسب بوده و حتی میانگین ۳۰ سال گذشته و بیشتر از آن را نیز دریافت کرده است.

به‌ویژه سدهای خوزستان نیز آبگیری بسیار مناسبی از بارندگی‌ها داشته و آب تجمیعی پشت سد کرخه بیش از سال گذشته است و با وجود داشتن ظرفیت خالی می‌توان عنوان کرد که بارندگی در آن مناطق مناسب بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280241

مهمترین اخبار ایران و جهان: