نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 15:46

اولویت‌ وزارت بهداشت مستند سازی املاک دانشگاه‌های علوم پزشکی است

کرمانشاه- مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت با اشاره به تغییر قوانین کشور، گفت: اولویت‌ وزارت بهداشت مستند سازی املاک دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

به گزارش خبرنگار مهر، میرحامد خانی ظهر دوشنبه در حاشیه حضور در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ️امروز توفیقی شد که در خدمت همکاران خدوم در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باشم.

وی افزود: در خرداد ماه سال جاری شاهد اصلاح قانون دیوان عدالت اداری بودیم و فرآیندهای بسیار مهمی اعلام شد که می‌تواند فرصت مناسبی ایجاد کند.

مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت تصریح کرد: تبصره‌ای که در ماده ۱۵ این قانون آمده بسیار راهگشا است و عنوان می‌کند که افرادی که قصد شکایت از سازمان و یا ارگان خود را دارند می‌بایست در گام اول به دستگاه خود مراجعه و تا سه ماه نهاد مربوطه موظف است رسیدگی کند و پس از آن به دیوان عدالت اداری منتقل می‌شود.

خانی بیان کرد: قبلاً پی گیری حق در ابتدا از طریق دیوان عدالت اداری انجام می‌شد و این اقدام جدید باعث می‌شد که حجم شکایات به دیوان کم شده و مشکلات از طریق گفتمان در خود دستگاه مطرح شود.

وی ادامه داد: این شیوه نامه پس از تدوین به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد و کمیته‌های فرعی برای رسیدگی تشکیل شد.

مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت گفت: ️ با توجه به افزایش قیمت املاک، مستند سازی املاک دانشگاه‌ها بسیار مهم است و از اولویت‌های وزارتخانه است و بیش از ۳۸ هزار متر در سراسر کشور وجود دارد که باید مستند سازی شود، در این راستا کمیته‌های فرعی کمیسیون مستند سازی تشکیل شود و موضوعات زودتر به نتیجه برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280541

مهمترین اخبار ایران و جهان: