نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 15:12

صادرات ۲۰ میلیون دلار کالا از همدان طی سه ماه

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت همدان از صادرات ۲۰ میلیون و ۱۵۴ هزار دلار کالا در سه ماهه سال خبر داد و گفت: میزان صادارات از نظر وزنی ۷۷ درصد افزایش داشته که نشان از رشد بی‌سابقه در این عرصه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بیژن ترابیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سه ماه اول امسال ۲۰ میلیون و ۱۵۴ هزار دلار صادرات از استان صورت گرفته است اظهار کرد: صادرات در استان از نظر وزنی ۷۷ درصد افزایش داشته که نشان از رشد بی‌سابقه در این عرصه است.

وی با اشاره به اینکه سهم سازمان صمت ۴۶ درصد از این رقم است افزود: در مجموع ۱۱ قلم کالا طی این مدت صادر شده که بیشتر شامل فروسیلیس، کشمش انگوری، صنعت شیشه، سیمان بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت همدان در بخش دیگر خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان ۷۷ هزار و ۱۵۳ واحد صنفی فعال دارد که ۱۲ هزار مورد آن تولیدی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۳۰ هزار و ۶۷۴ واحد صنفی نیز در همدان فعال است یادآور شد: علاوه بر این رقم ۴ هزار و ۸۰۰ واحد بدون پروانه کسب در حال فعالیت هستند همچنین ۱۷۷ اتحادیه و ۱۰ اتاق در استان امور را ساماندهی می‌کنند.

ترابیان با اشاره به فعالیت ۴۹ اتحادیه که با ۹۸ درصد مشارکت در انتخابات شرکت کردند ادامه داد: در حوزه پوشاک، همدان برای گفتن دارد به ویژه در روستاهایی چون کردآباد، لتگاه و دستجرد که یکی از توانمندی‌های استان به شمار می‌روند.

وی در حوزه نمایشگاه مد و لباس هم یاداور شد: ۲۱ تا ۲۴ تیرماه دومین نمایشگاه مد و لباس همدان  برگزار می‌شود، سال پیش نیز این نمایشگاه با حضور ۱۱۰ واحد که بیش از ۶۰ واحد از آن تولیدکننده بودند برگزار شد.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311185

مهمترین اخبار ایران و جهان: