نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 13:14

پایان هفته غبارآلود در انتظار خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با تقویت باد‌های ۱۲۰ روزه در روز‌های پایانی هفته، سرعت وزش باد شدید، سبب خیزش گرد و خاک در استان می‌شود.

جواد نخعی،کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: با تقویت باد‌های ۱۲۰ روزه در روز‌های پایانی هفته، سرعت وزش باد شدید، سبب خیزش گرد و خاک در استان می‌شود.

وی گفت: در شب و روز گذشته شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و آسمان غبار آلود در استان بودیم.

وی افزود: در شب و روز گذشته پیشینه سرعت وزش باد در علی آباد زارعین ۸۳، بندان ۷۶، خوسف ۶۵ و بیرجند ۵۸ کیلومتر در ساعت بود.

همچنین کمترین دیدافقی در حاجی آباد زیرکوه با ۸۰۰ متر، بیرجند هزار و ۲۰۰ متر، سرایان ۵ هزار متر، سربیشه و طبس ۳ هزار متر، فردوس و قاین ۴ هزار متر و کمترین دید افقی در نهبندان دو هزار متر گزارش شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: انتظار داریم امروز به تدریج از غلظت گرد و غبار در استان کاسته شود هرچند که امروز و فردا در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک قابل پیش‌بینی است.

به گفته نخعی چهار شنبه تا پنجشنبه با تقویت باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه سرعت وزش باد شدید، سبب خیزش گرد و خاک در منطقه می‌شود.

وی علام کرد: طی سه روز آینده تغییرات دما در طول روز محسوس نیست، اما در ساعت اولیه صبح هوا خنک‌تر می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: کماکان نسبت به شرایط عادی فصل، هوا گرمتر است و از پنجشنبه و جمعه روند تغییرات دما افزایشی است و هوا گرمتر می‌شود به همین خاطر مدیریت مصرف آب و برق در این روزها ضروری است.

به گفته نخعی در شب و روز گذشته سربیشه با کمینه دمای ۱۹ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین و دهسلم نهبندان با ۴۹ درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه کشور ثبت شد.

وی اضافه کرد: تغییرات دما در مرکز استان هم بین ۲۲ و ۳۸ درجه بود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310785

مهمترین اخبار ایران و جهان: