نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 10:45

۱۹ درصد مدارس در کشور تخریبی است/ تمرکز دولت بر مدرسه‌سازی

نیشابور- معاون عمرانی آموزش و پرورش گفت: در سال ۸۵ حدود ۶۵ درصد مدارس تخریبی بودند اما به برکت همراهی خیران امروز فقط ۱۹ درصد مدارس تخریبی در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان‌محمدی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم افتتاح سالن ورزشی وکیلی ۱۰۰ در نیشابور اظهار کرد: جامعه خیرین ما جامعه بزرگی در کشور هستند اما آقای وکیلی نگاه بزرگ‌تری نسبت به توسعه مدارس در شهرستان نیشابور دارند و گواه آن تأسیس ۱۰۰ مدرسه در این خطه است.

وی افزود: گره تمام مشکلات کشور در مدارس باز خواهد شد و اگر دیدید بهترین فضا را به بانک‌ها دادند و مدارس در وضعیت تخریبی و نامناسب بودند، قطعاً آن کشور پیشرفتی نخواهد کرد زیرا کلاس درس است که می‌تواند با جهل و نادانی مبارزه کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در سال ۸۵ حدود ۶۵ درصد مدارس تخریبی بودند اما به برکت نظام جمهوری اسلامی و مشارکت خیرین، امروز ۱۹ درصد مدارس تخریبی در کشور داریم که سعی داریم این عدد را به صفر برسانیم.

وی ابراز کرد: به‌دلیل تحریم‌ها و عدم تأمین درآمدهای دولت، متأسفانه به خوبی نتوانستیم خیرین را در پروژه‌های مشترک حمایت کنیم.

خان‌محمدی ادامه داد: در تمام پروژه‌های خیرساز سعی کردیم در حد توان قدم به قدم با خیرین در بخش مدرسه‌سازی جلو برویم و سیاست آموزش و پرورش همراهی بیشتر با خیرین است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: اولویت ما در حوزه عمرانی فقط مدرسه‌سازی و نوسازی آن در کشور است تا فرزندان این مرز و بوم در بهترین مراکز آموزشی تحصیل نمایند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303341

مهمترین اخبار ایران و جهان: