نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 09:56

استخرهای ساوه اخطاریه گرفتند

سرپرست مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه از صدور سه مورد اخطاریه بهداشتی به استخرهای ساوه خبر داد.

  محمد امین قربانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه افزود: کارشناسان بهداشت محیط ساوه از ابتدای سالجاری تاکنون در زمینه بهداشت آب اقدامات متعدد وموثری مانند رسیدگی به وضعیت بهداشتی استخرهای تفریحی انجام داده‌اند.

وی اظهار کرد: اقداماتی که در این زمینه انجام شده شامل 23 مورد بازدید در ساعات اداری و غیر اداری از استخرهای کوثر و هلال احمر و چمران و لوتوس و روباز شهرداری ساوه است که طی آن  35 مورد نمونه برداری میکروبی از آب استخرها و 47 مورد کلرسنجی انجام شده است.

سرپرست مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: از تمامی قسمت‌ها و بوفه و تجهیزات جانبی و فنی استخرها بازدید شده و آموزش‌های لازم به متصدیان و پرسنل شاغل در آنها داده شده است.

قربانپور گفت: نتیجه این اقدامات صدور سه مورد اخطاریه بهداشتی و یک مورد جلسه با مدیران برخی استخرها در خصوص نواقص بهداشتی مشاهده شده است که این مهم در اسرع وقت مرتفع شد.

وی ادامه داد: اطراف محوطه، رختکن، دوش‌ها و سرویس‌های بهداشتی و نصب تابلوها، علائم هشدار و اخطار و پیام های بهداشتی در محوطه استخر نیز الزامی است.

سرپرست مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: با توجه به استفاده افراد مختلف از استخرها، این محیط‌ها می‌توانند باعث انتقال بیماری های مختلف از جمله بیماری‌های پوستی، قارچی، اختلالات روده‌ای، اسهال و ناراحتی‌های چشمی و گوشی شود لذا کنترل بهداشتی آب استخرهای شنا برای حفظ سلامت شناگران و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها بسیار اهمیت دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1329085

مهمترین اخبار ایران و جهان: