نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 09:28

بهره برداری از سیستم روشنایی فرودگاه خوی با حضور وزیر راه و شهرسازی

سیستم روشنایی سطوح پروازی فرودگاه خوی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پروژه سیستم روشنایی سطوح پروازی فرودگاه خوی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

 پروژه مذکور با هدف بالا بردن  ایمنی پروازها،امکان برقراری پرواز در شب و 24 ساعته شدن فرودگاه شهدای خوی انجام پذیرفت.

عملیات اجرایی  سیستم روشنایی باند با اعتبار به ارزش 250میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران انجام شد.

مدیر کل فرودگاههای استان در خصوص عملیات اجرایی این پروژه گفت: ایجاد ساختمان پست روشنایی باند به متراژ 36 متر مربع:، تجهیز پست برق به 6 دستگاه CCR (رگو لاتور جریان ثابت ) با توان 7.5 تا 20 کیلو وات ، و عملیات حفاری و کابل گذاری به مقدار 7200 متر با ابعاد و عمق متفاوت و کابل کشی به مقدار 33000متر کابل 1*6mm2 مسی.و سیستم کانترپوز (گارد) به مقدار 8000متر کابل 16*1 mm2 مسی و مقدار 70000 متر مربع تسطیح و رگلاژ استریپ باند می باشد.

قراملکی در خصوص نصب و راه اندازی سیستم روشنایی سطوح پروازی خاطر نشان شد : تهیه چراغ های  سیستم روشنایی رانوی Rwyبه تعداد96 عدد چراغ لبه باند به طول 5000متر ، و سیستم روشنایی تاکسیوی (TwY)به تعداد 40 عدد چراغ لبه تاکسیوی به طول 700 متر،سیستم کمک بصری تقرب دقیق PAPI به تعداد 4 عدد یونیت PAPI،سیستم دقیق سیمپل اپروچ , SALS شامل تعدا 17 عدد چراف اپروچ به طول 420 متر،سیستم چراغهای آستانه باند THRتریشلد به تعداد 12 عدد چراغ کفی دو طرفه از جمله اقدامات انجام یافته در این پروژه بوده است. 

وی همچنین به تجهیز سیستم روشنایی باند به پانل کنترل روشنایی از برج مراقبت پرواز اشاره کرد و گفت: نصب تابلو PLC کنترل، پانل کنترل از برج (میمیک) ،کابل کشی فیبر نوری و نصب تجهیزات مربوطه به طول 700 متر از اقدامات انجام شده در این خصوص می باشد

مدیر کل فرودگاههای استان اذربایجان غربی تصریح کرد: با بهره برداری از سیستم روشنایی باند فرودگاه شهدای خوی در شب هم آمادگی پذیرش پرواز صورت می پذیرد.

وی در پایان افزود: تمامی مراحل پروژه از تولید تجهیزات گرفته که توسط تولید کنندگان داخلی انجام گرفته تا مرحله نصب و راه اندازی که توسط متخصصان بومی انجام گرفته با کمترین زمان ممکن انجام شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1301741

مهمترین اخبار ایران و جهان: