نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 11:53

عملکرد بانک ها در راستای تحقق شعار سال رصد و ارزیابی می شود

اراک-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی گفت: عملکرد بانک ها در راستای تحقق شعار سال رصد و ارزیابی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میرزاخانی صبح پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: پرداخت وام خرد یکی از راه‌های افزایش اشتغال در جامعه است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم توسعه فرمودند که این برنامه باید مسائل اساسی کشور را حل کند.

وی بیان کرد: رئیس جمهور دولت سیزدهم نیز در زمان تقدیم لایحه این برنامه به مجلس، بر این مهم تاکید داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی ادامه داد: مسائل اساسی در کشور زیاد است اما اشتغال یکی از مهمترین آنها است که ریشه زیادی در ایجاد سایر مشکلات دارد و باید حل شود.

میرزاخانی، یکی از راه‌های ایجاد اشتغال را پرداخت وام دانست و گفت: این شیوه در کنار سیاستگذاری سایر اشتغال‌های کشور با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره و در تمام دیدارها به موضوع اشتغال تاکید دارند که این مهم بیانگر اهمیت آن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی اضافه کرد: در شرایط فعلی در کشور روش‌های غیر ارزی وجود ندارد و فشار ایجاد اشتغال روی شبکه‌های بانکی است و تلاش بانک‌ها در این بخش، لبیک گویی به خواسته مقام معظم رهبری است.

وی گفت: عملکرد دستگاه‌ها، بنیادها و بانک‌های استان مرکزی به صورت مستمر رصد می‌شود و دستگاه‌ها و بانک‌های ضعیف به موجب قانون و به عنوان ترک فعل به دستگاه‌های نظارتی اعلام می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی افزود: تفاوتی در پرداخت بانک‌ها در شهرستان‌ها وجود دارد که ممکن است ضعف در شعب، یا نقص در فرمانداری و یا نقص در بنیادها و دستگاه‌ها باشد که باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی یادآور شد: در نشست قبلی کارگروه اشتغال این استان مشکلاتی مطرح شد که مربوط به داخل استان نبود و این موارد به وزارت کشور منعکس شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد در خصوص وام تبصره ۱۶ روز یکشنبه و برای وام تبصره ۱۸ روز دوشنبه هفته آتی نشستی با حضور مدیرعامل بانک‌های عامل کشور برگزار و موضوعات مطرح و گره‌گشایی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1301885

مهمترین اخبار ایران و جهان: