نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 00:28

کنفرانس ملی نهج البلاغه در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یزد برگزار می‌شود

یزد- رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد از برگزاری کنفرانس ملی علمی و تخصصی نهج‌البلاغه با رویکرد «کار، تولید و نقش آن در تعالی جامعه» به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محتشمی روز چهارشنبه در نشستی خبری با اشاره به اهمیت حرفه آموزی در کاهش آمار بیکاری اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای نقشی اثرگذار در تربیت دانشجویان دارای مهارت دارد و ۹۰ درصد دانشجویان این دانشگاه قبل از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ دانشکده فنی و حرفه ای در استان یزد فعال هستند و بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشکده های این دانشگاه در سطح استان در حال تحصیل هستند.

محتشم در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کنفرانس ملی علمی و تخصصی نهج‌البلاغه با رویکرد «کار، تولید و نقش آن در تعالی جامعه» به میزبانی این دانشگاه خبر داد و گفت: این کنفرانس ۲۸ و ۲۹ آذرماه مصادف با ایام وحدت حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: رسالت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی انسانی ماهر برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور است.

محتشمی ادامه داد: برگزاری این کنفرانس با توجه به ارزش‌های اصیل دینی و اخلاقی در زمینه اقتصادی و حرفه‌ای از دیدگاه نهج‌البلاغه مانند ارزش کار و تلاش، کسب حلال، انصاف و عدالت، پرهیز از اسراف و تبذیر، تعاون و وفای به عهد و غیره حائز اهمیت است، بنابراین هدف از برگزاری این کنفرانس، مهجوریت‌زدایی از آموزه‌های حیات‌بخش نهج‌البلاغه و جریان دادن آن در همه ابعاد زندگی به ‌ویژه در مبحث مدیریت کار و تولید تعریف شده است.

وی با اشاره به محورهای اصلی این کنفرانس افزود: از محورهای این کنفرانس می‌توان به عدالت اقتصادی و تأثیر آن در رونق و سلامت کار و تولید از منظر نهج‌البلاغه، نظم و انضباط کاری از منظر نهج‌البلاغه، آثار روحی و روانی اشتغال و نقش آن در تعالی جامعه براساس آموزه‌های نهج‌البلاغه، زمینه‌های فرهنگی تحقق عدالت در کسب و کار از دیدگاه امام علی(ع) با تأکید بر نهج‌البلاغه، مدیریت، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی از منظر نهج‌البلاغه و سیره حضرت علی(ع)، تأثیر اخلاق مدیران و کارآفرینان بر تعالی سازمانی از دیدگاه حضرت علی(ع) با تأکید بر نهج‌البلاغه، علم، کار و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از منظر نهج‌البلاغه و سیره حضرت علی(ع)، فرهنگ کار از منظر امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، رویکرد امام علی(ع) به رفاه اجتماعی در نهج‌البلاغه و سیره اقتصادی امام علی(ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ مهرماه نسبت به ارسال مقالات خود و ثبت‌نام از طریق وب سایت www.cnby.ir اقدام کنند.

محتمشی یادآور شد: این کنفرانس دارای مجوز رسمی برگزاری ISC است و تمام مقالات پذیرفته شده در آن در پایگاه استنادی ISC نمایه خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1316341

مهمترین اخبار ایران و جهان: