نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 21:08

فاز اول نخستین شهرک انرژی خورشیدی کشور با حضور وزیر نیرو به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: به زودی فاز اول شهرک انرژی خورشیدی با حضور وزیر نیرو در شهرک صنعتی شال از توابع شهرستان بوئین زهرا افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا صفاری عصر امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین دارای ۱۵ شهرک صنعتی با واحد های تولیدی فعال می باشد که زمینه اشتغال و سرمایه گذاری زیادی را برای استان فراهم کرده است.

 وی افزود: با تکمیل زیرساخت ها در شهرک های صنعتی استان قزوین به دنبال ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین ادامه داد: اقدامات زیربنایی و زیرساختی از قبیل گاز، آب، برق، تصفیه خانه صنعتی، جدول کشی و... از جمله اموری بوده که مورد قبول بخش کثیری از صاحبان واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای استان قرار گرفته است.

این مسئول ساخت تصفیه خانه صنعتی را از ضروریات جذب سرمایه گذار دانست و گفت: با پیگیری های صورت گرفته ۳ تصفیه خانه صنعتی در واحدهای صنعتی استان قزوین ساخته و توسط این مجموعه ها به بهره برداری می رسد.

صفاری از افتتاح تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمدشت در شهریور ماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان قزوین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت تصفیه خانه صنعتی در شهرک صنعتی خرمدشت تخصیص داده شده است.

وی همچنین اضافه کرد: پروژه ساخت تصفیه خانه صنعتی در شهرک صنعتی آراسنج نیز شروع و تا ۱۸ ماه آینده به بهره فرداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین یادآور شد: در راستای توسعه زیرساخت برق در شهرکهای صنعتی استان قزوین ۳۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده که با جدیت در حال پیگیری است.

این مقام مسئول، استان قزوین را در احداث شهرک خورشیدی پیشگام دانست و افزود: در شهرک صنعتی شال از توابع شهرستان بوئین زهرا در زمینی به مساحت ۷۸۵ هکتار، شهرک انرژی خورشیدی با ظرفیت تولید روزانه بیش از ۴۰۰ مگاوات برق احداث خواهد شد.

صفاری ادامه داد: به زودی فاز اول شهرک انرژی خورشیدی با حضور وزیر نیرو افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین ساخت تقاطع غیر هم سطح در ورودی شهرک صنعتی کاسپین را در کوتاه مدت ناممکن اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه به اعتباری بالغ بر۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که فعلا امکان تامین آن وجود ندارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309141

مهمترین اخبار ایران و جهان: