نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 17:41

ساوه شهری بدون مانع برای معلولان

ساوه- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: در شهرستان ساوه به عنوان شهر دوستدار معلول اقدامات خوبی برای مناسب‌سازی انجام و به عنوان شهر بدون مانع انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر اسدی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد مناسب‌سازی استان مرکزی در خصوص بازدید صورت گرفته از مناطق و معابر شهری جهت رصد اقدامات مناسب‌سازی گفت: لازم است مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس و سرویس‌های بهداشتی عمومی در اولویت اقدامات مناسب‌سازی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: در شهرستان ساوه به‌عنوان شهر دوستدار معلول اقدامات خوبی در جهت مناسب‌سازی انجام‌شده و به‌عنوان شهر بدون مانع انتخاب گردیده است و نیاز است گروه تخصصی بازدید از این شهرستان را در دستور کار خود قرار دهند.

در ادامه این جلسه محمود حسین‌آبادی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ضمن اعلام اینکه باید در خصوص حقوق معلولین در زمینه تردد در اماکن عمومی برنامه‌ریزی شود، افزود: تعامل هدفمند شهرداری و بهزیستی استان در سال‌های اخیر سبب شده بسیاری از نواقص در حوزه مناسب‌سازی تردد معلولان رفع شود اما، هنوز مشکلات جدی در این زمینه وجود دارد و باید راهبردها با جدیت و به‌صورت گسترده‌تر دنبال شود.

حسین‌آبادی اضافه کرد: از سوی دیگر، با پیگیری بهزیستی و الزامات قانونی که برای بحث مناسب‌سازی است باید اماکن عمومی مناسب‌سازی شود که این مهم نیز باید به همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوطه نیز ابلاغ گردد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح مناسب محیط شهری برای جامعه معلولان در تمام نقاط استان رسالت تکلیفی بین بخشی و فرابخشی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات معلولان ناتوانی در استفاده از عابر بانک‌ها و دسترسی به بانک‌ها است و با توجه به اینکه تعدادی از بانک‌ها در سطح استان مناسب‌سازی شده است از بانک‌هایی که مناسب‌سازی نیستند خواسته‌شده نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایند و مرکز استان باید به الگویی مهم برای سایر شهرستان‌ها تبدیل شود.

حسین‌آبادی افزود: از مسئولیت‌های اجتماعی مهمی که بانک‌ها بر عهده‌دارند، یاری‌رساندن به معلولان عزیز و تسهیل امور خدماتی برای آنان و ایجاد فرصت برابر با دیگر افراد است. معلولان نشان داده‌اند و توانمندی‌های زیادی دارند که باید بسترهای لازم برای شکوفایی آنها فراهم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283241

مهمترین اخبار ایران و جهان: