نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 08:31

فارس من| رسیدگی به مشکل ترافیک در دستور کار شهرداری فسا

معاونت خدمات شهری شهرداری فسا گفت: عرض کم خیابان ها علت ترافیک سنگین در ساعاتی از روز است، چنانچه تامین اعتبار صورت گیرد با افزایش عرض خیابان ها می‌توانیم مشکل ترافیک را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از فسا، ترافیک شدید در شهرستان فیروز از جمله معضلاتی است که مردم این شهرستان را به ستوه آورده و آنها از این وضعیت گله مند هستند.

مردم فسا به منظور رسیدگی به این مشکل مطالبه ای در فارس من تحت عنوان (درخواست رسیدگی به ترافیک فسا ) را در سامانه فارس من ثبت کردند.

خبرنگار فارس این مطالبه را از معاون خدمات شهری فسا پیگیری کرد. 

سید امیر آل محمد معاونت خدمات شهری شهرداری فسا در خصوص ترافیک شهر فسا توضیح داد و گفت: چند خیابان سطح شهر فسا عرض کوچکی دارند همچون خیابان شاهزاده قاسم و خیابان امام که در ساعاتی از روز ترافیک سنگینی در آنجا ایجاد میشود. 

او ادامه داد: به منظور رفع این مشکل چندین بار از طریق مصوبه شورای  این خیابان ها یک‌طرفه در نظر گرفته شد ولی پس از درخواست مکرر از سوی راهنمایی و رانندگی و مردم و باتوجه به گنجایش کم خیابان این مسیر ها دوباره به صورت دوطرفه درآمد که سبب ایجاد حجم ترافیک بالا از ساعت ۷ عصر تا ۲۱ و سبب ایجاد مشکل شد. او 

آل محمد به راه حل در نظر گرفته شده برای حل این مشکل اشاره کرد و افزود: پیشنهادی که شهرداری در این خصوص داشته باتوجه به این  که این محله جز بافت قدیم است این است که عقب نشینی توسط مغازه ها صورت بگیرد و زمین های جایگزین برای آنها خریداری شود تا بتوانیم به عرض خیابان ها بیفزایم و سهولت رفت و آمد وسایل نقلیه را فراهم کنیم.  

او اضافه کرد: خیابان طالقانی و حافظ نیز جزء بافت قدیم هستند و مشکل ترافیک و تردد را دارند که باید همانند سایر مناطقی که ذکر شد درآنجا عقب نشینی صورت بگیرد تا این مشکل حل شود.

این مسئول در خصوص حل مشکل ترافیک و افزایش عرض خیابان ها خاطرنشان کرد: مواردی که برای حل مشکل ترافیک در سه خیابان بیان شد منوط به تامیین اعتبار است، در صورت تامین اعتبار کار های لازم انجام می‌شود. 
 
آل محمد گفت: کمبود ها و موارد مورد نیاز خیابان ها که توسط راهنمایی رانندگی اعلام شده همچون تابلو های راهنمایی رانندگی، چراغ های راهنما، سرعتگیر و... توسط شهرداری در حد توان فراهم شده است.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1294585

مهمترین اخبار ایران و جهان: