نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 20:43

خراسان جنوبی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه نهم را کسب کرد

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: طی سال ۱۴۰۱ خراسان جنوبی در جذب سرمایه گذاری خارجی رتبه نهم را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت عصر یکشنبه در شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دو سال قبل در چنین روزی حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند، اظهار کرد: باید دستاوردهای این دو سال را برای مردم بیان کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه شورای اداری جای سیاست گذاری است، گفت: از این جهت گزارش ها در شورا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و مدیران باید برای این جلسه از آمادگی لازم و کافی برخوردار باشند.

قناعت با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ خراسان جنوبی در جذب سرمایه گذاری خارجی رتبه نهم کشور را کسب کرد، ادامه داد: کسب این آمار قابل توجه و تأمل است.

وی اظهار کرد: اینکه یک استان در پایین جدول ها از منظر اقتصادی با تلاش فراوان در جذب سرمایه گذاری خارجی به رتبه نهم رسیده، جای خرسندی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در ایجاد باند دوم نیز رتبه های بسیار خوبی جذب کرده ایم، گفت: از نظر اقتصادی هدف گذاری بسیار خوبی داشته ایم.

قناعت با بیان اینکه در روز پنج شنبه یکم تیر با حضور معاون وزیر شاهد آغاز عملیات اجرایی گازرسانی دشتک - زابل- نهبندان - سربیشه خواهیم بود، یادآور شد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۸ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: همچنین طی دو ماه آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی راه آهن در حراسان جنوبی خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293641

مهمترین اخبار ایران و جهان: