نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 20:40

کشف‌ و ضبط دستگاه فلزیاب غیرمجاز در دیواندره/ ۴ متهم دستگیر شدند

دیواندره - فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در شهرستان دیواندره و دستگیری چهار متهم در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش رسیده از سوی پاسگاه انتظامی «نساره» به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دیواندره مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای «دربند»، بررسی‌ها و تحقیقات در این خصوص در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پرسنل این یگان با هماهنگی قضائی و همکاری نیروهای انتظامی در محل وقوع جرم حضور یافته و چهار متهم با هویت بومی، در حین ارتکاب جرم شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اعلام کرد: در این عملیات یک دستگاه اسکنر و یک دستگاه فلزیاب نقطه زن از متهمان کشف شد. وی افزود: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

سرهنگ زارعی خاطرنشان کرد: شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث فرهنگی، با شماره تماس ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ به صورت شبانه‌روزی، با فرماندهی یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان تماس بگیرند تا با اقدام به موقع، از وقوع جرایم در این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی استان جلوگیری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296485

مهمترین اخبار ایران و جهان: