نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 00:14

مبارزه با قاچاق کالا برای حمایت از تولید یک تکلیف همگانی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا برای حمایت از تولید داخل یک تکلیف همگانی است، اطلاع‌رسانی از عواقب قاچاق برای آحاد جامعه را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا قاسمیان شامگاه روز گذشته در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: به‌دلیل اثرگذاری قاچاق بر تولید داخلی و اینکه وقوع قاچاق باعث وارد آمدن زیان به تولیدکنندگان می‌شود، تولیدکنندگان در مبارزه با قاچاق به نوعی در ردیف اول قرار دارند.

وی افزود: با توجه به ضرورت مشارکت تمامی مدیران دستگاه‌ها در امر مبارزه با قاچاق کالا، لازم است مبارزه با قاچاق با شرایط روز انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: قاچاق کالا حقوق تمامی اقشار جامعه را خدشه‌دار می‌کند و باید اطلاعات مربوط به چگونگی تأثیرگذاری قاچاق در لطمه به حقوق عامه مردم، برای همگان اطلاع‌رسانی شود.

کالای قاچاق باعث بیکار شدن جوانان و زیان تولیدکنندگان می‌شود

محمدعلی مجتهدی‌نیا، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مبارزه با قاچاق کالا، گفت: کالای قاچاق باعث بیکار شدن جوانان و وارد آمدن زیان‌های بالایی به عرصه تولید می‌شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز از روز ۱۲ تا ۱۹ تیر، از برگزاری برنامه‌های مختلفی اعم از اطلاع‌رسانی، کارگاه‌های آموزشی، میزگرد، مسابقات ورزشی و تقدیر از تلاشگران این عرصه خبر داد.

مجتهدی‌نیا با بیان اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مدیران دستگاه‌های مرتبط را به اطلاع‌رسانی از عواقب قاچاق و تأثیر آن در تولید و اشتغال فراخواند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با اشاره به هفته قوه قضاییه، از تلاش‌های فعالان حوزه قضایی تقدیر کرد و خواستار استمرار همراهی و همکاری این حوزه در امر مبارزه با قاچاق کالا شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1318741

مهمترین اخبار ایران و جهان: