نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 15:29

طرح ویژه حفاظت و احیای محدوده تاریخی و فرهنگی شهر نایین

نائین_فرماندار نایین گفت: مجموعه‌ای از آثار تاریخی در شهرستان نایین وجود دارد و بر این اساس قرارداد طرح ویژه حفاظت و احیای محدوده تاریخی و فرهنگی شهر نایین اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمی، پیش از ظهر یک شنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی با موضوع بررسی نحوه اجرای طرح تحقیقاتی نائین پژوهی و بررسی و برنامه‌ریزی حفظ و بهره برداری از بناهای دارای ارزش فرهنگی و تاریخی و صیانت از میراث معنوی شهرستان نائین، اظهار کرد: با توجه به دستور کار جلسه موضوع اول در خصوص همایش نائین پژوهی، این اقدام بسیار به جا و لازم است که باید از پتانسیل‌های نائین که تاکنون خفته و مغفول مانده استفاده کنیم که این دست پژوهش‌ها می‌تواند در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان نائین بسیار کارگشا باشد.

وی ادامه داد: بایستی از ظرفیت نایینی‌های مقیم شهرها و استان‌های کشور و حتی خارج از کشور که دارای دغدغه توسعه نائین هستند و نسبت به زادگاه خود حساس بوده و تعلق خاطر و احساس وظیفه می‌کنند، استفاده کرد و از جمله دغدغه‌های دولت سیزدهم و مجموعه فرمانداری نیز استفاده از ظرفیت چنین افرادی است.

فرماندار شهرستان نائین در ادامه در خصوص دستورکار دیگر جلسه بیان کرد: حفظ و بهره برداری از بناهای دارای ارزش فرهنگی و تاریخی و صیانت از آثار معنوی در شهرستان نائین دارای جایگاه ویژه‌ای است چرا که این شهرستان خصوصاً در بافت تاریخی خود همه دوران‌های تاریخی را جای داده و آثاری از تمام دوران با فرهنگ‌های معماری متنوع و متعدد در بافت‌های تاریخی و آثار و ابنیه تاریخی آن شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این مهم به گونه‌ای است که می‌توان گفت مجموعه‌ای از آثار تاریخی در شهرستان نائین وجود دارد و این مسئولیت ما را در حفظ و بهره برداری از این گنجینه منحصر به فرد در شهرستان خصوصاً در شهر نائین و بافت تاریخی آنکه به مثابه یک شهر موزه است، سخت‌تر می‌کند.

کریمی خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا، قرارداد طرح ویژه حفاظت و احیای محدوده تاریخی و فرهنگی شهر نائین با مشاور مجرب، منعقد شده که این اقدام در راستای تهیه طرح ساختاری و تفصیلی محدوده تاریخی برای حفظ اصالت و یکپارچگی بافت و تعیین سیاست‌ها و راهکارهای حفاظت و احیا، رفع مسائل و بررسی ظرفیت‌های محدوده تاریخی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

به گزارش مهر، جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی با موضوع بررسی نحوه اجرای طرح تحقیقاتی نائین پژوهی و بررسی و برنامه‌ریزی حفظ و بهره برداری از بناهای دارای ارزش فرهنگی و تاریخی و صیانت از میراث معنوی شهرستان نائین به ریاست فرماندار شهرستان نائین و با حضور اعضای کارگروه برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308185

مهمترین اخبار ایران و جهان: