نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 14:00

مبارزه با مواد مخدر در گرو اجتماعی‌کردن این معضل است

فرمانده انتظامی کردستان گفت: اجتماعی‌کردن امر مبارزه با اعتیاد از نیازهای ضروری در جامعه است لذا فرهنگ مبارزه با اعتیاد باید در جامعه نهادینه شود و هر کس در حد توان در این مسیر نقش‌آفرینی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علی آزادی ظهر امروز در همایش گرامیداشت سالروز مبارزه با اعتیاد در سنندج اظهار کرد: مواد مخدر چهارمین بحران اجتماعی در سطح جهان است و در کشور ما نیز جزو 5 آسیب اول محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، خشونت در منزل، قتل، همسر و کودک‌آزاری، سرقت و ... است.

سردار آزادی گفت: رواج  اعتیاد و آلوده کردن جوانان به مواد مخدر از توطئه‌های استکباری است که مقابله با آن نیازمند تقویت حس مسئولیت‌پذیری در جامعه است.

به گفته وی، پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر به تعبیر رهبر معظم انقلاب بلای بزرگ و تهدید عظیمی است.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین و اولویت‌دارترین آسیب اجتماعی کشور موضوع اعتیاد است و همه باید برای مقابله با این بلای خانمانسوز در میدان حاضر باشیم.

وی با بیان اینکه اجتماعی‌کردن امر مبارزه با اعتیاد از نیازهای ضروری در جامعه است، گفت: فرهنگ مبارزه با اعتیاد باید در جامعه نهادینه شود و هر کس در حد توان در این مسیر نقش‌آفرینی کند.

به گفته فرمانده انتظامی استان کردستان، بهره‌گیری از ظرفیت موثرین و انجمن‌های مردم‌نهاد و در کنار آن تلاش جهادی دستگاه‌ها و بخش‌های اداری برای ریشه‌کن کردن اعتیاد ضروری است.

سردار آزادی عنوان کرد: مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از این آسیب اجتماعی و مقابله با آن در اولویت استان قرار دارد و در همین راستا  8 کمیته مقابله با عرضه، درمان و حمایت‌های اجتماعی، مشارکت‌ها، فرهنگی پیشگیری، حقوقی قضائی، آموزش تحقیقات، شناسایی اموال و کمیسیون فروش و کمیته بانوان تشکیل شده است.

وی با تاکید براینکه پیشگیری اولویت حوزه مبارزه با اعتیاد است، گفت: مدارس و دانشگاه‌ها محور اصلی برنامه‌های پیشگیرانه شورای مبارزه با مواد مخدر در  استان کردستان است.

به گفته فرمانده انتظامی استان کردستان، مرکز ترک اعتیاد به همت استانداری به ویژه شهرداری و بهزیستی احداث و راه‌اندازی شده و در حال حاضر بیش از 250 معتاد متجاهر در این مرکز فرآیند درمان خود را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه 600 عنوان برنامه همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر  از یکم آغاز و تا هفتم تیرماه در استان اجرا می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این برنامه ها حساس سازی هرچه بیشتر جامعه و پای کار آوردن ظرفیت خیرین برای مقابله با اعتیاد است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1308141

مهمترین اخبار ایران و جهان: