نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 11:20

آزادی ۷۲ زندانی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد ۷۲ زندانی جرایم مالی و غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رزم صبح یکشنبه در آئین آزادسازی زندانیان، اظهار کرد: بر اساس اجرای سند تحول قوه قضائیه طرح پایش زندانیان با استفاده از اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، رسیدگی به مشکلات زندانیان و فراهم آوردن زمینه استفاده مددجویان زندانی از تأسیسات ارفاقی در دستور کار دستگاه قضائی استان قرار دارد.

وی افزود: در این راستا تلاش می‌شود تا زندانیانی که مراحل اصلاح خود را گذرانده و استحقاق برخورداری از شرایط عفو و تخفیف مجازات را دارند از زندان آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وجود زندان در جامعه به دلیل آثار تربیتی آن امری اجتناب‌ناپذیر است ادامه داد: در جوامع مختلف زندان به عنوان ابزاری برای حفظ نظم و سلامت جامعه به کار گرفته می‌شود و در این میان افرادی که با بی‌توجهی به قانون موجبات برهم زدن نظم و انضباط اجتماعی را فراهم می‌آورند برای اصلاح و بازپروری به زندان فرستاده می‌شوند.

رزم عنوان کرد: به دلیل آنکه در برخی موارد حضور فرد در زندان آسیب‌هایی را متوجه او و خانواده‌اش می‌کند قانون‌گذار تسهیلاتی را ایجاد کرده تا زندانیان مستحق بتوانند با استفاده از آن به زندگی عادی خود باز گردند.

وی در پایان به زندانیان مشمول آزادی توصیه کرد پس از آزادی از زندان و حضور در اجتماع مراقبت کنند تا مجدد در مسیر ارتکاب جرم قرار نگیرند و با شروع دوباره یک زندگی شرافتمندانه برای خانواده و جامعه مفید و سازنده باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1307341

مهمترین اخبار ایران و جهان: