نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 08:54

زمین خواران در همدان، دامنی برای کوه باقی نگذاشته‌اند

رییس کل دادگستری استان همدان گفت: کم‌کاری‌ها و ترک فعل برخی مسوولان سبب شده برخی آنقدر در زمین‌خواری و شخم زدن زمین‌ها تا دامنه کوه هم پیش بروند که دیگر دامنی برای کوه باقی نمانده است!

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالتخواه صبح امروز در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان، با ابراز تاسف از وضعیت نامناسب اراضی ملی و منابع طبیعی که توسط عده‌ای سودجو شخم زده و به بهانه کشاورزی سرمایه‌های ملی را از بین می‌برند، اظهار کرد: چرا دستگاه‌های متولی از ابتدا با ساخت و ساز غیرمجاز و یا تصرف غیرقانونی اراضی ملی برخورد نمی‌کنند و زمانی که کار از کار می گذرد انتظار دارند دستگاه قضایی برخورد کند؟!

وی عنوان کرد: باید در اسرع وقت ادارات متولی لیست اشخاص یا گروه‌هایی را که بدون حساب و کتاب و غیرقانونی اراضی طبیعی و ملی را تصاحب کرده اند، برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی کنند.

رییس کل دادگستری استان همدان افزود: کم‌کاری‌ها و ترک فعل برخی مسوولان سبب شده تا برخی افراد آنقدر در زمین‌خواری و شخم زدن زمین‌ها تا دامنه کوه هم پیش بروند که دیگر دامنی برای کوه باقی نمانده است!

*سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، راهکار جلوگیری زمین‌خواری

دادستان همدان نیز گفت: برای مقابله با زمین خواری استفاده از ابزارهای الکترونیکی و هوشمند و سرعت عمل در رسیدگی به پرونده های این حوزه، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین طراحی و در دست اجرا است و مراحل نخستین خود را طی می کند.

حسن خانجانی افزود: متولیان دستگاه‌های مسوول در اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین از جمله مدیریت امور اراضی، محیط زیست و جهاد کشاورزی مؤظف هستند هرچه سریعتر نسبت به استقرار کامل این سامانه، تهیه تجهیزات لازم و آموزش کاربران سامانه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: اجرای قانون حدنگار و همزمان عملیاتی شدن کامل "سامانه پنجره واحد مدیریت زمین" به انجام استعلام بین دستگاهی برای مبارزه جدی و همه جانبه با زمین‌خواری کمک شایانی می‌کند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1348541

مهمترین اخبار ایران و جهان: