نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 16:34

حضور 150 شرکت دانش بنیان و استارت‌آپ ایرانی در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ

حدود 150 شرکت دانش بنیان و استارت آپ ایرانی در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ حضور خواهند داشت.

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، توسعه تکنولوژی موجب شده تا جهت کاری عرضه کنندگان و مصرف کنندگان در جوامع تغییر کند؛ امروزه ذائقه مشتری نیازمند فناوری‌های نوین است و شرکت‌ها در تلاشند تا هر روز محصولات خود را توسعه دهند. یکی از ابزار توسعه، تعامل است و باید بستری مناسب برای ارتباط بین فعالان این حوزه وجود داشته باشد. نمایشگاه الکامپ بستری مناسب برای ارتباط فناوران حوزه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک است.

این نمایشگاه با هدف ارائه محصولات و خدمات صنایع کامپیوتری و الکترونیک به بازار برگزار می‌شود و فضای مناسبی برای شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها به شمار می‌رود، این شرکت‌های می‌توانند در حاشیه نمایشگاه با حضور در جلسات B2B و ارائه محصولات خود در حوزه فناوری اطلاعات مشتریان ثابت داشته باشند.

تا امروز 25 دوره از این نمایشگاه با شعارهای خلاقانه و فناورانه برگزار شده است؛ امسال نیز بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال»، با حضور جمع زیادی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ۴ تا ۷ تیرماه برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام برگزار کنندگان، از میان 450 شرکت حاضر در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، حدود 150 شرکت دانش بنیان و استارت آپ ایرانی حضور خواهند داشت؛ همچنین، ۵۰ شرکت خارجی از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق تولیدات فناورانه خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بستری مناسب جهت جذب سرمایه‌ داخلی و خارجی برای محصولات و دستاوردهای تازه کشورمان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به شمار می‌رود؛ از سوی دیگر شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های داخلی می‌توانند در کنار شرکت‌های بزرگ به رقابت بپردازند که خود گامی بزرگ در مسیر توسعه کشور به حساب می‌آید.

الکامپ به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، عرصه طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال کشور است و در این دوره حوزه‌های الکترونیک صنعتی، کامپیوتر و سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات مرتبط، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات صوتی و تصویری، تجهیزات مخابراتی، تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل و خدمات فنی و پشتیبانی هشت بخش اصلی این نمایشگاه خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305985

مهمترین اخبار ایران و جهان: