نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 11:04

سلطان عمان به اردوغان پیروزی در انتخابات را تبریک گفت

«هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان با انتشار یک بیانیه، پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان برای سفری رسمی در ایران حضور دارد، رسانه‌ دولتی عمان از بیانیه او با موضوع تبریک پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات خبر داد.

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که روز یکشنبه (دیروز) برگزار شد، سلطان عمان با انتشار یک بیانیه در این باره واکنش نشان داد.

به گزارش روزنامه «تایمز عمان»، خبرگزاری رسمی عمان بیانیه هیثم بن طارق آل سعید سلطان این کشور درباره انتخاابت ریاست جمهوری ترکیه را که به پیروزی رجب طیب اردوغان منجر شد، منتشر کرد.

سلطان عمان در این بیانیه که دفتر او منتشر کرد، به رجب طیب اردوغان بابت پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تبریک گفت

در بیانیه آمده است: «اعلیحضرت سلطان صمیمانه برای مردم دوست ترکیه به خاطر پیشرفت، سعادت، دوستی و همکاری بین دو کشور برای توسعه و شکوفایی بیشتر تبریک گفتند و آرزوی موفقیت کردند».

تبریک سلطان عمان به اردوغان در شرایطی انجام شده که هیثم بن طارق آل سعید روز یکشنبه (دیروز) همزمان با آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، به منظور انجام سفری رسمی و دو روزه وارد تهران شد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با رقابت بین اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو برگزار شد و رئیس‌جمهور ترکیه توانست برای یک دوره پنج ساله دیگر، در منصب خود بماند.

«احمد ینر» رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه بامداد روز دوشنبه (امروز) پیروزی اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را تأیید کرد و خبر داد، اردوغان ۵۲.۱۴ و قلیچدار اوغلو ۴۷.۸۶ درصد آرا را کسب کردند.

مقامات کشورهای مختلف به نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه واکنشن نشان داده‌اند. پیش از این، روسای جمهور ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، آمریکا، امیر قطر و نخست‌وزیر انگلیس پیروزی رئیس‌جمهور ترکیه را تبریک گفتند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1246485

مهمترین اخبار ایران و جهان: