نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 11:42

راه‌اندازی ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی برای مددجویان سمنانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان از راه‌اندازی ۸۰۰ نیروگاه پنج کیلوواتی فوتوولتاییک با همکاری بسیج سازندگی برای مددجویان این نهاد در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدحسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک با رئیس بسیج سازندگی استان سمنان اظهار کرد: ۸۰۰ طرح فتوولتائیک، پنل‌های خورشیدی پنج کیلوواتی در قالب تفاهم‌نامه پنج‌جانبه برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان در سال جاری ایجاد و ارمغان‌آور انرژی پاک می‌شود.

وی به تفاهم‌نامه مشترک پنج‌جانبه با ساتپا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی) وزارت نیرو، بانک‌ها، بسیج سازندگی و کمیته امداد برای به اجرا درآوردن طرح‌های برق خورشیدی اشاره و تصریح کرد: ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به این نیروگاه‌های خانگی اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه دیگری بین شرکت توزیع نیروی برق و کمیته امداد امام خمینی (ره)، برق تولیدی این نیروگاه‌ها به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود و از محل درآمد نیروگاه‌های خانگی، مددجوی کمیته امداد به درآمدزایی و اشتغال پایدار می‌رسد.

ذوالفقاری بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی در اجرای طرح‌های پنل خورشیدی را مزیت این طرح دانست و بیان کرد: پشتیبانی از طرح‌های ایجادشده باهدف پایدارسازی اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: محرومیت‌زدایی با کسب درآمد پایدار برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار با حفظ کرامت خانواده، از دیگر مزیت‌های عمده اجرای این طرح است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1246541

مهمترین اخبار ایران و جهان: