نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 21:51

خون شهدای مقاومت تحقق اهداف جبهه مقاومت را نزدیک می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جبهه مقاومت از نظر کمی و کیفی درحال پیشرفت است، گفت: اگر امروز ما در فلسطین شهید دادیم این شهادت به معنای از دست دادن نیست بلکه بر سرمایه افزودن است و در راه خداوند انفاق کردن موجب افزایش نعمت‌ها و برکات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محسن اراکی امشب در همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون که با عنوان «فاطمیون و نظم نوین جهانی» در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه امام کاظم(ع) در قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: از شهدایی که امروز در غزه به شهادت رسیدند تجلیل می‌کنیم و به مردم مقاوم فلسطین بشارت می‌دهیم که نتیجه مقاومت‌ها پیروزی خواهد بود.

وی اضافه کرد: مقاومت دارای ویژگی‌های مختلفی است که عنصر نخست آن آمادگی برای ایثار و اطاعت از خداوند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در قرآن کریم بین مؤمنان و خداوند به دو میثاق اطاعت و نصرت اشاره شده است، گفت:  «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ۚ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ»؛ جبهه مقاومت تشکیل شده از افراد عابد، صابر و مجاهد است، افرادی که در خانه نمی‌نشینند بلکه در جبهه‌ها درحال مبارزه با ظلم هستند.

وی با بیان اینکه نتیجه مقاومت، نصرت و فتح غریب است، گفت: هر جا فتح ما به تاخیر بیافتد نشان می‌دهد که ما آن‌گونه که باید در جبهه مقاومت تلاش کنیم نکرده‌ایم.

آیت‌الله اراکی ایستادگی کردن، یک دل بودن و کار کردن برای خدا را از ویژگی‌های مجاهدان جبهه مقاومت دانست و گفت: مجاهدان آنچه دارند را در راه خدا داده‌اند و هیچ نگاهی به مادیات دنیا ندارند؛ این افراد هیچ ترسی هم از دشمن ندارند چراکه به خداوند متعال امید داشته و فقط از او می‌ترسند.

استاد سطوح عالی حوزه با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت از آنچه در راه خدا می‌دهد نگران نیست، اظهار کرد: اگر امروز ما در فلسطین شهید دادیم این شهادت به معنای از دست دادن نیست بلکه بر سرمایه افزودن است و در راه خداوند انفاق کردن موجب افزایش نعمت‌ها و برکات می‌شود و مهم‌ترین نوع انفاق نیز انفاق جان است و ما بهترین‌ها را در عرصه جهاد تقدیم خداوند متعال کردیم؛ شهدای ما در عراق، فلسطین، لبنان و ایران بهترین‌های ما هستند که تقدیم راه مقاومت شدند.

*کثرت دشمنان هیچ خوفی در دل مجاهدان ایجاد نمی‌کند

وی اولین خاصیت راه مقاومت را ایثار دانست و گفت: از این ایثار احساس خوف یا حزن نکردن دیگر ویژگی مقاومت است؛ ترس در جبهه مقاومت جایی ندارد و کثرت دشمن و فراوانی امکانات دشمن و مسلح بودن دشمن به لشکر مجهز و تعداد فراوان نیروی دشمن اثری در دل نیروی مقاومت ایجاد نمی‌کند.

آیت‌الله اراکی خاصیت دیگر جبهه مقاومت را ایمان به نصرت و یقین به پیروزی برشمرد و گفت: جبهه مقاومت همواره درحال افزایش است و از نظر کمی و کیفی درحال پیشرفت است؛ از مهم‌ترین نکاتی که باید مورد توجه جبهه مقاومت قرار گیرد توسعه در میان اقشار مختلف مردم است. 

وی گفت: ما از این اجتماع پیامی به مردم غزه می‌فرستیم و می‌گوییم که ای مردم مجاهد در خط مقدم ایستادگی علیه صهیونیست‌ها، آمریکا و جهان استکبار، بدانید که همه ما، جهان اسلام و آزادگان جهان پشتیبان شما هستند و نصرت الهی نیز برای شما خواهد بود، در جنگ علیه صهیونیست‌ها ایستادگی کنید و با توجه به عنایت و نصرت الهی به پیش بروید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یاد مردان بزرگ جهبه مقاومت از جمله شهیدان سلیمانی، ابومهدی و شهدای فاطمیون را گرامی می‌داریم و در این فرصت با آن‌ها پیمان می‌بندیم که تا پیروزی کامل جبهه مقاومت دست از مقاومت بر نمی‌داریم.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1203641

مهمترین اخبار ایران و جهان: