نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 00:51

تشدید نظارت در هتل ها و رستوران های همدان درپیش گرفته شود

همدان- معاون فرماندار همدان با تاکید بر اینکه باید تشدید نظارت در هتل ها و رستوران های همدان در پیش گرفته شود، از قیمت بالای غذا در بعضی هتل‌ها و رستوران‌های همدان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله ربانی مهر در کمیته اقدام‌مشترک تنظیم بازار شهرستان همدان که عصر چهارشنبه در سالن جلسات فرمانداری همدان برگزار شد، ضمن انتقاد از قیمت بالای غذا در بعضی هتل‌ها و رستوران‌های همدان گفت: افزایش قیمت غذا در بعضی هتل‌ها و رستوران‌ها چندین برابر بیشتر از افزایش قیمت محصولات غذایی است و این نشانه عدم نظارت است که باید اصلاح شود.

وی یادآور شد: گشت‌های ویژه با حضور در هتل‌ها و رستوران‌ها قیمت غذاها را بررسی و در صورت تخلف برخورد قانونی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان با بیان اینکه هتل‌ها اجازه ندارند برای خودشان قیمت تعیین کنند و باید اداره کل میراث فرهنگی قیمت غذای هتل‌ها و اداره صمت و کمیته نظارت قیمت رستوران‌ها و تهیه غذاها را اعلام کند؛ عنوان کرد: قیمت غذا در رستوران‌های برند شهر همدان باید توسط اداره صمت و اتحادیه بر اساس شرایط برند و آنالیز قیمت تأیید و اجرایی شود.

ربانی مهر تصریح کرد: هر گونه قیمتی که تأیید و نرخ نامه قانونی نداشته باشد تخلف است و باید جریمه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه همدان از شهرهای گردشگری کشور است؛ خاطرنشان کرد: باید نظارت بر قیمت و رعایت بهداشت در جهت خدمت رسانی به مردم همدان و گردشگران در همه رستوران‌ها و هتل‌ها انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203885

مهمترین اخبار ایران و جهان: