نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 13:31

تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به ۴۴ هزار تن می‌رسد

بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با اقدامات صورت گرفته، تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر در سال جاری به بیش از ۴۴ هزار تن می‌رسد.

عقیل امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان قطب پرورش میگوی کشور طی سال‌های اخیر روندی افزایشی در میزان تولید این محصول داشته است و سال گذشته شاهد ثبت یک رکورد جدید بودیم.

وی با اشاره به تولید بیش از ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در نقاط ساحلی استان عملیات تکثیر بچه میگو در حال انجام است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به تولید یک میلیارد و ۶۳ میلیون قطعه بچه میگو اضافه کرد: در سال جاری یک میلیارد و ۶۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۲ هزار و ۲۲۶ استخر پرورشی در سطح ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ مجتمع پرورش میگو در سطح هفت هزار و ۲۵۹ هکتار اراضی استان بوشهر تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال شاهد تولید بیش از ۴۴ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر باشیم.

امینی تاکید کرد: سال قبل بیش از ۳۸ هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر تولید شد که امسال افزایشی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن نسبت به سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1258685

مهمترین اخبار ایران و جهان: