نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 15:31

اسکان ۱۰۰ نفر آسیب دیده از سیل بیله‌سوار

بیله سوار -فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: به دنبال جاری شدن سیل در مناطق شهری و روستایی بیله سوار از دیشب بیش از ۱۰۰ نفر آسیب دیده اسکان داده شده اند.

صاحبعلی اصغری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براثر جاری شدن سیل در دو شهرستان همجوار گرمی و بیله سوار شرایط اضطراری را در این منطقه شاهد هستیم و کمک رسانی به آسیب دیدگان با اولویت در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در سیل شبانه روز گذشته ۲۵ روستای بخش مرکزی بیله سوار درگیر سیلاب شدید شدند که براثر این رخداد در روستای بیگ باغلو گاز قطع شده و و تلاش بر برقراری گاز اهالی این روستاست.

فرماندار بیله سوار افزود: به دنبال سیل شب گذشته جاده اصلی بیله سوار به مرکز استان دچار خسارت شده و ترددی انجام نمی‌شود.

اصغری تلاش راهداران را برای برقراری ارتباط جاده‌ای این مسیر یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم تا پایان وقت امروز این مسیر اصلی بازگشایی شده و تردد ایمنی را شاهد باشیم.

وی عمده خسارت‌ها را در حوزه کشاورزی، احشام روستاییان، واحدهای تولیدی و خدماتی و تأسیسات شهری اعلام کرد و گفت: از دیشب بیش از ۱۰۰ نفر از افراد گرفتار سیل در باشگاه‌های تجهیز شده اسکان داده شده اند و تهیه نان و سایر اقلام ضروری برای این حادثه دیدگان از طریق هلال احمر و سایر مجموعه‌ها در حال انجام است.

فرماندار بیله سوار ادامه داد: در روستاهای بخش مرکزی شامل انجیرلو، اکبرداود، ادولو، مرادلو، گون پاپاق، دمیرچی و زرگر خسارت‌ها به تأسیسات آب، برق، فیبر نوری، مخابرات و … وارد شده بود که در حال ترمیم و اصلاح است.

اصغری گفت: علاوه بر خسارت وارده به این روستاها اعم از منازل مسکونی، انبارها و محل نگهداری دام و طیور بخش عظیمی از احشام و طیور نیز خسارت دیدند.

وی از آماده باش مدیریت بحران شهرستان بیله سوار برای امدادرسانی و پیشگیری از خسارت وارده بر اثر تداوم بارش‌ها در ساعات آینده خبر داد و بیان کرد: براساس اعلام هواشناسی شرایط جوی ناپایدار همچنان بر این شهرستان سایه افکنده و پیش بینی می‌کنیم بارش‌های عصرگاهی امروز نیز خالی از حوادث نباشد.

فرماندار بیله سوار اظهار کرد: سیلاب اخیر تلفات جانی به همراه نداشته اما خساراتی را به روستاییان و ساکنان دو محله سهند و طالقانی در شهر بیله سوار وارد کرده که با حضور امدادگران جمعیت هلال احمر تخلیه آب در منازل و واحدهای نگهداری دام به انجام رسیده است.

اصغری در پایان گفت: با توجه به تخریب دو پل در محور اصلی بیله سوار به گرمی به ویژه در محدوده انجیرلو و جهانخانملو تلاش راهداران بر این است تا هرچه سریع‌تر در این محور ترمیم و بازگشایی انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1252741

مهمترین اخبار ایران و جهان: