نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 16:20

وزیر خارجه مصر: قاهره با نگرانی اوضاع فلسطین را دنبال می‌کند

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در سفری به قاهره با همتای مصری خود دیدار و درباره تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض الماالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره با «سامح شکری» همتای مصری خود دیدار کرد.

«احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت که شکری در این دیدار تأکید کرد که مصر با نگرانی اوضاع اراضی اشغالی فلسطین و تشدید خشونت‌ها علیه ملت فلسطین به ویژه یورش به شهرهای فلسطین، تداوم اقدامات یکجانبه اسرائیل و ازسرگیری فعالیت‌های شهرک‌سازی را دنبال می‌کند.

به نوشته روزنامه «الأهرام»، شکری همچنین به تشریح تلاش‌های قاهره در حمایت از فلسطین در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله میزبانی نشست پنج‌جانبه شرم‌الشیخ و شرکت در نشست وزارتی مونیخ با هدف تحقق آتش‌بس و آماده‌سازی فضای احیای روند سازش و نیز ایفای نقش قاهره در پرونده آشتی بین گروه‌های فلسطینی برای ایجاد اتحاد بین فلسطینیان پرداخت.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با اشاره به تحولات اراضی اشغالی فلسطین و تجاوزات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین، از ایفای نقش تاریخی و ثابت مصر در حمایت از آرمان فلسطین و کمک به تحقق خواسته‌های مشروع ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی قدردانی کرد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1252985

مهمترین اخبار ایران و جهان: