نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 12:15

عملیات احداث شانزدهمین پایگاه امداد هلال احمر استان بوشهر آغاز شد

بوشهر- عملیات احداث شانزدهمین پایگاه امداد و نجات هلال احمر استان بوشهر در روستای خلیفه‌ای دشتستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر صبح دوشنبه در این مراسم گفت: با توجه به ضرورت دسترسی سریع به مصدومان ناشی از حوادث و بحران‌ها، ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات در جاده‌های بین شهری به کاهش آسیب‌ها و تلفات انسانی کمک خواهد کرد، از طرفی وجود آن باعث آرامش روانی مردمی‌که در حال تردد در جاده‌ها و مسیرها هستند می‌شود.

احسان ایزدپناه ادامه داد: جمعیت هلال احمر بوشهر در حال حاضر دارای ۱۵ پایگاه امداد و نجات است و با احداث پایگاه بین شهری خلیفه، تعداد آن به ۱۶ پایگاه خواهد رسید.

وی افزود: پایگاه امداد و نجات خلیفه در زمینی به مساحت سه هزار متر، ۲۱۳ متر مربع ساختمان پایگاه و با اعتبار حدود پنج میلیارد تومان در محور گناوه به برازجان و در مجاورت پاسگاه انتظامی خلیفه احداث خواهد شد.

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز منطقه به احداث این پایگاه، با کمک و همت خیرین در کمترین زمان ممکن آماده بهره برداری می‌شود.

ایزدپناه گفت: تاکنون در طرح‌های فصلی امداد و نجات نوروزی، امداد و نجات تابستانه و زمستانه یک تیم با خودروی نجات در زیارت استقرار داشته و خدمات امدادی ارائه داده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس هم ضمن تقدیر از زحمات مجموعه جمعیت هلال احمر استان گفت: احداث این پایگاه امداد نجات که توسط خیرین در روستای خلیفه‌ای محقق شده باید الگوی فعالیت‌های خیرخواهانه شود.

ابراهیم رضایی افزود: همت و تلاش جمعیت هلال احمر استان در انتقال امکانات به این روستا ستودنی است.

آئین آغاز عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات تمام خیر ساز خلیفه دشتستان در استان بوشهر با حضور نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، مدیرکل بحران استان، فرماندار و مدیران شهرستان دشتستان و قشرهای مختلف مردمی برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213385

مهمترین اخبار ایران و جهان: