نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 11:47

معضل آنتن دهی تلفن همراه در «شاه سلیمان علی»/توجه به پروژه راه

بیرجند- آنتن دهی نامناسب تلفن همراه و مشکلات راه دسترسی به مزار شاه سلیمان علی خوسف دو معضل اساسی این منطقه گردشگری است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در خراسان جنوبی امامزادگان متعددی از سلاله پاک امامان معصوم (ع) آرمیده‌اند که بقاع متبرکه آن ملجاء و پناهگاه مردم شده است. به ویژه اگر در روزهای پایانی هفته و یا ایام تعطیل سری به این بقعه‌های متبرکه بزنیم زائرانی از نقاط مختلف استان و حتی دیگر استان‌های کشور را خواهیم دید که در یک آرامش معنوی مشغول راز و نیاز و عبادت هستند.

علاوه بر بُعد معنوی سفر به بقاع متبرکه، حضور در جمع خانواده و فامیل هم یک صله رحم محسوب می‌شود و شادمانی را با خود به همراه خواهد داشت. ولی نکته مهم وجود امکانات برای اسکان زائران در این بقاع متبرکه است تا مردم بتوانند با آسودگی خیال ساعات و روزهایی را در آنجا سپری کنند.

بقعه «شاه سلیمان» مامنی برای آرامش معنوی

یکی از این بقاع متبرکه بقعه متبرکه امامزاده «سید سلیمان علی» خوسف مشهور به شاه سلیمان است که مردم خراسان جنوبی ارادتی دیرینه به این امامزاده واجب‌التعظیم دارند. اما چه میزان شرایط و امکانات برای زائران در این بقعه متبرکه فراهم شده است.

مهدی خزاعی، مدیر اجرایی بقعه شاه سلیمان علی و عضو هیئت امنای این بقعه در گفت و با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات ارزشمندی که در بقعه متبرکه شاه سلیمان علی انجام شده است، گفت: ۸۰۰ مترمربع سنگ فرش، هزار مترمربع پارکینگ، شروع عملیات احداث مهمانسرا، درمان، پاسگاه و مدرسه، پایگاه انتظامی از جمله اقداماتی است که در این مکان مقدس انجام شده است.

۸۶ سوئیت مهیای اسکان زائران

وی بیان کرد: با شروع عملیات عمرانی از سال ۹۰ پروژه‌های عمرانی چون ساخت کشتارگاه، پارکینگ به متراژ ۱۰ هزار مترمربع، ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی، ساخت ۷۵۰ متر سوئیت برای شهروندان و ۷۵۰ متر سوئیت اداری را انجام داده‌ایم.

مدیر اجرایی بقعه شاه سلیمان علی خوسف افزود: در حال حاضر ۸۶ سوئیت با امکانات کامل آماده استفاده زائران و مسافران است.

خزاعی در زمینه مشکلات منطقه بقعه شاه سلیمان علی گفت: مشکل اول بحث آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت است که در این زمینه مشکلات زیادی را شاهد هستیم به گونه‌ای که اگر دو نفر همزمان با تلفن همراه صحبت کنند شاهد اختلال خواهیم بود.

مشکلات منطقه مزار شاه سلیمان

وی با تأکید بر اینکه راه مزار شاه سلیمان نیز نیاز به روکش آسفالت دارد، بیان کرد: استاندار خراسان جنوبی سال گذشته برای پروژه راه مزار سه میلیارد تومان اختصاص داد که البته نیاز به اعتبارات تکمیلی دارد تا این پروژه تکمیل شود.

مدیر اجرایی بقعه شاه سلیمان علی خوسف افزود: یک منبع بتنی برای تأمین آب شرب در فصل تابستان نیز نیاز داریم.

خزاعی با بیان اینکه این مکان مقدس در ۷۵ کیلومتری شهرستان خوسف واقع شده و تا مرکز استان هم حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد، یادآور شد: این بقعه متبرکه در حصار کوه‌های بلند و در جوار درختان تنومند فضای دل انگیزی برای سفر است.

وی افزود: درختان صنوبر و بنه در اطراف امامزاده سایه سار مهربانی را بر سر زائران این امامزاده شریف می‌گسترانند تا با آسودگی در این خاک متبرک سر بر آستان بندگی خدا بگذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1265085

مهمترین اخبار ایران و جهان: