نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 10:55

مکتب تشیع مهمترین خروجی جهاد تبیین امام جعفر صادق (ع) است

ساری- استادیار گروه معاف اسلامی، دانشگاه هنر تهران مهمترین خروجی جهاد تبیین حضرت امام جعفر صادق (ع) را مکتب فقهی و عقلی تشیع ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی یعقوب زاده صبح شنبه در همایش ملی جهاد تبیین، راهکار مقابله با جریان تحریف در چالوس با بیان این که مفهوم جهاد تبیین دلالت بر تلاش و حرکت مستمر و بدون توقف دارد، گفت: یکی از ویژگی‌ها و بایسته‌های مؤمن است.

وی با اظهار این که جهاد تبیین خطر را به جان خریدن است، افزود: متأسفانه در جریان اغتشاشات اخیر برخی‌ها سکوت کردند و عده‌ای نیز آب در آسیاب اغتشاشگران ریختند.

وی مهمترین خروجی جهاد تبیین حضرت امام جعفر صادق (ع)؛ مکتب فقهی و عقلی تشیع برشمرد و گفت: ساحت دو مبارزه امام همام با خلیفه عباسی، ساحت سیاسی بوده است.

حجت الاسلام یعقوب زاده با عنوان این که حرکت تشیع در خراسان و طبرستان منجر به تشکیل حکومت علویان شده است، گفت: این خیزش‌ها و حرکت هابه مرور زمان و در سایه جهاد تبیین رخ داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: حضرت امام جعفر صادق (ع) سازمان تشییع را در قالب سازمان وکالت راه اندازی کردند و حضرت سازمان فکری تشیع را تنظیم کرده است.

در این همایش ۹۰ مقاله ارائه شد که ۷۵ مقاله پذیرش شد و چهار مقاله برتر در قالب سخنرانی ارائه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1207985

مهمترین اخبار ایران و جهان: