نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 16:10

کنترل بیولوژیک آفات به دیم‌زارهای فارس رسید

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برای اولین بار در شرایط دیم، کنترل بیولوژیک لارو هلیوتیس توسط زنبور براکون در سطح ۵۰ هکتار از مزارع گلرنگ دیم طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان زرقان به صورت مطلوب انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی صادقی اظهار کرد: کنترل بیولوژیک آفت لارو هلیوتیس در مزارع گلرنگ دیم با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با رهاسازی 250 هزار زنبور براکون به طور رایگان صورت گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبار طرح مذکور از محل اعتبار تخصیصی برای کنترل عوامل زیان رسان در طرح جهش تولید در دیمزارها تامین شده است، اظهار کرد: در این طرح ضمن اینکه لارو آفت توسط زبنور براکون پارازیت می شود، از میزان مصرف سموم کاهش یافته  و مخاطرات زیست محیطی نیز کاهش می یابد.

صادقی با اذعان به اینکه این نوع از کنترل بیولوژیک آفات در مزارع با همکاری مدیریت حفظ نباتات فارس عملیاتی شده است، ابراز کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در هفته های آتی این طرح در 200 هکتار از مزارع دیم شهرستان های آباده و اقلید نیز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ترویج و توسعه روش های کنترل آفات سازگار با محیط زیست از جمله اهداف مد نظر در طرح جهش تولید در دیمزارهاست، بیان کرد: تامین امنیت غذایی، تولید محصول سالم و توسعه پایدار از دیگر اهداف کلان طرح جهش تولید در دیمزارهاست که آن را دنبال می کنیم.

پایان پیام/ ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1266185

مهمترین اخبار ایران و جهان: