نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 09:05

متولیان اوقات فراغت، از برنامه ریزی موثر در این حوزه غافل نباشند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جمع مدیران و کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: یکی از مواردی که غفلت از آن عواقب جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل خواهد نمود، بحث اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است و ضرورت امر ایجاب می کند، متولیان امر ساز و کاری مناسب به منظور برنامه ریزی صحیح و اصولی اوقات فراغت فرزندانمان در ایام تابستان صورت دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جمع مدیران و کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: یکی از مواردی که غفلت از آن عواقب جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل خواهد نمود، بحث اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است و ضرورت امر ایجاب می کند، متولیان امر ساز و کاری مناسب به منظور برنامه ریزی صحیح و اصولی اوقات فراغت فرزندانمان در ایام تابستان صورت دهند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: پوشیده نیست نوجوان و جوانی که سرشار از انرژی های نهانی است، در صورتی که این انرژی و توان نورسته به صورت هدف‌مند صرف توان مند سازی روحی و شخصیتی آن ها نشود به شکلی نامناسب در جامعه عیان می شود فلذا این جاست که ضرورت توجه به برنامه ریزی در امر اوقات فراغت اهمیتی مضاعف نسبت به برنامه ریزی در امور دیگر پیدا می کند.
مقام ارشد دستگاه قضا در استان تصریح کرد: اکنون با تعطیلی مدارس دیگر بستر واحدی برای تجمیع دانش آموزان جهت ارائه راهکارهای تربیتی و رشد محور وجود ندارد و متولیان امر اوقات فراغت باید به یک اجماع واحد در این خصوص برسند که چه برنامه ی موثر و در عین حال متفاوت از گذشته برای ایام تابستان سال جاری دارند.
وی افزود: صاحبان اندیشه جملگی براین موضوع متفق القول هستند که هزینه پیشگیری از وقوع و جرم آسیب به مراتب هزاران بار کمتر از مقابله با آسیب است و چرا وقتی به این موضوع واقف هستیم بازهم نسبت به این موضوع اهمال می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: امری که باید توجه وافری نسبت به آن داشته باشیم این است که پیشگیری از وقوع جرم و کنترل آسیب ها و ناهنجاری صرفا وظیفه دستگاه قضا نیست، بلکه مشارکت جدی دستگاه ها امری مهم در نیل به مطلوب پیشگیری از وقوع جرم و آسیب است که هم در قوانین امری کشور و هم در اسناد بالادستی مدون،  احصاء وظایف دستگاه ها به خوبی گنجانده شده است و اهتمام دستگاه ها در عمل به این وظایف کمترین انتظار مردم و دستگاه های نظارتی است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان گفت: مشاغل و مناصب مدیریتی زودگذر و زوال پذیرهستند اما آثار اقداماتی که ما از خودمان به جا می گذاریم، برای سال ها در جامعه مشهود است و چه خوب است وقتی می توانیم منشاء اثرات خیر باشیم، تنها به فکر گذر وقت باشیم.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1232641

مهمترین اخبار ایران و جهان: