نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 16:42

نمایشگاه عکس گروهی «خَرمَن» در تایباد برگزار شد

تایباد ـ همزمان با شروع فصل برداشت گندم و در اولین روز جشنواره گندم تایباد، نمایشگاه عکس «خَرمَن» با آثاری از ۹ هنرمند در تایباد اکران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز فصل برداشت گندم از ۷۸۰۰ هکتار مزرعه گندم در تایباد و نخستین روز از جشنواره استانی گندم تایباد ۲۶ اثر از هنرمندان عکاس تایباد با حضور جامعه کشاورزان و جمعی از مسئولین شهرستان تایباد برگزار شد.

دبیر جشنواره گندم تایباد در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه آئین گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: گندم شهرستان تایباد در طول تاریخ همواره از مهم‌ترین تولیدات بخش کشاورزی بوده است و امروز نیز از نظر کمیت و کیفیت در استان صاحب شهره است.

جواد اعتضادی افزود: جشنواره گندم فرصت مغتنمی است تا به بهانه گندم، ظرفیت‌های مختلف حوزه کشاورزی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری شهرستان تایباد معرفی گردد و در اولین گام از این جشنواره، نمایشگاه عکس خَرمَن با حضور جمعی از کشاورزان و فعالین حوزه کشاورزی و مدیران شهرستان در محل نگارخانه شفیعای مجتمع فرهنگی، هنری مفاخر تایباد برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رویداد نمایشگاه گروهی عکس خَرمَن در آغازین روز جشنواره گندم تایباد به پاس تلاش‌های کشاورزان تایباد برگزار شد و در آن ۲۶ اثر از ۹ هنرمند عکاس انجمن عکاسان پیکسل تایباد اکران گردید.

جابر آفریدون افزود: این آثار منتخب ۲۷۰ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره گندم است و این نمایشگاه نیز چهارمین نمایشگاه گروهی انجمن عکاسان پیکسل تایباد است که برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه که از امروز تا ۱۶ خرداد برقرار می‌باشد، آثاری از کوثر آذربیگی، سیده فرزانه اکبری، عباس برزو، علی بهمنی، عامر توکلی، میترا خوافی، اسماعیل صبوری، زکریا علیمیرزایی و سعید قمری به نمایش درآمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1244685

مهمترین اخبار ایران و جهان: