نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 17:44

واکنش ترامپ به فایل صوتی وی درباره حمله به ایران؛ «اطلاعی ندارم»

رئیس جمهور سابق آمریکا به گزارش‌ها درباره فایل صوتی منتشرشده از وی که نشان می‌دهد او به طور آگاهانه اسناد طبقه‌بندی‌شده را از کاخ سفید خارج کرده، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، انتشار گزارش‌ها درباره فایل صوتی منتسب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که در آن به طبقه‌بندی بودن اسنادی که از کاخ سفید خارج کرده، اعتراف می‌کند، واکنش نامزد ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را به همراه داشت.

شبکه سی‌ان‌ن در گزارشی نوشت که دادستان‌های فدرال آمریکا یک فایل صوتی از نشستی تابستانی در سال ۲۰۲۱ به دست آورده‌اند که در آن ترامپ اذعان می‌کند که یک سند محرمانه پنتاگون در مورد «حمله احتمالی به ایران» را در اختیار دارد.

به گفته چندین منبع آگاه، این فایل نشان می‌دهد که ترامپ پس از ترک کاخ سفید، آگاهانه اسناد طبقه‌بندی‌شده و محرمانه را خارج و در منزلش نگهداری کرده است.

یک منبع مطلع گفته که بخش صحبت‌های ترامپ مربوط به حمله احتمالی به ایران حدود دو دقیقه طول می‌کشد و منبع دیگر مدعی شده که موضوع حمله به ایران بخش بسیار کوچکی از یک جلسه بسیار طولانی‌تر است و در آن نشست درباره بسیاری از موضوعات دیگر هم بحث می‌شود. فایل صوتی جلسه مذکور که اکنون بخش‌هایی از آن به رسانه‌ها راه یافته، مربوط به جولای ۲۰۲۱ در باشگاه گلف ترامپ در بدمینستر در ایالت نیوجرسی است.

ترامپ در جریان گفت‌وگو با فاکس نیوز، در واکنش به انتشار گزارش‌ها، از وجود چنین فایل صوتی که در آن به در اختیار داشتن اسناد محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران اذعان می‌کند، ابزار بی‌اطلاعی کرد.

وی گفت: هیچ‌چیزی درباره این موضوع نمی‌دانم. تنها چیزی که می‌دانم این است که هر کاری کرده‌ام، درست بوده است.

افشای این فایل صوتی و اینکه رئیس جمهور سابق آمریکا در این نوار در حال بحث درباره یک سند محرمانه است، می‌تواند چالش‌های حقوقی او را در رقابت انتخاباتی برای بازگشت به کاخ سفید افزایش دهد.

در جریان یورش هشتم آگوست ۲۰۲۲ (۱۷ مرداد ۱۴۰۱) اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به عمارت ترامپ که با حکم دادگاه صورت گرفت، مأموران اف‌بی‌آی برخی از حساس‌ترین اسنادی که ترامپ با خود به خانه‌اش برده بود را کشف و ضبط کردند؛ در جریان این یورش حدود ۱۳ هزار سند که ۱۰۳ مورد آن طبقه‌بندی‌شده و ۱۸ فقره اسناد فوق محرمانه بود، توقیف شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1257341

مهمترین اخبار ایران و جهان: