نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 09:00

جشن بزرگ روز معلم در قلعه رئیسی برگزار شد

با حضور معلمان و مسئولان جشن بزرگ روز معلم در قلعه رئیسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، مراسم جشن روز معلم با حضور مسئولین استانی و منطقه ای در سالن آموزش و پرورش چاروسا برگزار شد.

این مراسم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و امامان جمعه لیکک و قلعه رئیسی و اعضای شورای اداری چاروسا برگزار شد.

دعوت از مادر شهید معلم فروتنی و مادر شهید دانش آموز ارمغان از دیگر نکات این برنامه بود.

در این آیین مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز حضور داشت و مسئولان بر دستان معلمان خود بسه زدند.

 برپایی نمایشگاه دست سازهای دانش آموزی از دیگر برنامه های این جشن بود.

علی الهامی رئیس آموزش و پرورش چاروسا با گرامیداشت هفته معلم روز معلم را بهترین فرصت براى تبیین نقش محورى و کلیدى معلمان و نظام تعلیم و تربیت در توسعه نظام فرهنگى و اجتماعى خواند.

وی افزود: رسالت آموزش و پرورش رعایت شان، قداست و حرمت معلم است و تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا بتوانیم از این جایگاه به بهترین نحو دفاع و قداست آن حفظ شود.

الهامی در ادامه با تقدیر از تلاش معلمان چاروسا آنها را از بهترین معلمان و زحمتکشان دانست.

امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم با گرامیداشت هفته معلم، شغل معلمی را رسالت همه انبیا دانست و یادآور شد: کار انبیا تعلیم و تبلیغ بود.

حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه بیان کرد: معلمی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و مقام والایی دارد و معلم رنج های فراوانی دارد و در زمان پیامبران هم این رنجها و سختی ها وجود داشت و هرکسی در این مسیر قرار بگیرد سختی های زیادی دارد و باید قدر معلم را دانسته و احترام معلم را حفظ بکنیم.

وی افزود: باید قدردان معلمان خود باشیم که به ما علم آموختند و باید این به یک فرهنگ تبدیل شود و معلمان باید این سختی ها را هم تحمل کنند، امیدواریم مجموعه آموزش و پرورش به سختی های معلمان چاروسایی توجه کنند و باید این به یک فرهنگ تبدیل شود.

نجیب الله ایزدخواه بخشدار چاروسا هم در این مراسم با گرامیداشت هفته معلم از تلاش معلمان چاروسایی تشکر کرد و گفت: نقش معلمان نقش اوصیا و انبیا الهى است، منزلت و تربیت شخصیت انسان در طول حیات در اختیار معلم قرار دارد.

وى افزود: معلمان نقش بسیار مهمی در جامعه دارند و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید به برنامه توسعه آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

ایزدخواه با بیان اینکه معلمان چاروسایی در دورترین روستای این بخش با رنج و سختی های فراوانی در حال کار هستند و باید قدردان این زحمات بود تاکید کرد: جایگاه و منزلت معلمان باید در بالاترین حد خود قرار بگیرد و براى تحقق این مهم از هیچ کوششى دریغ نخواهیم کرد.

فاطمیان رئیس شورای شهر قلعه رئیسی هم در این مراسم با تقدیر از تلاش معلمان و با تقدیر از تلاش مجموعه آموزش و پرورش چاروسا، هفته معلم بهترین فرصت برای تقدیر از شغل معلمی باشد تصریح کرد: معلم قربانی و شهید می شود تا انسان‌ها تربیت شوند؛ معلمان از اقشار بنیادین و تاثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب هستند لذا باید نسبت به تکریم جایگاه آنها توجه ویژه صورت گیرد.

وی با تقدیر از تلاش معلمان از مصوب کردن تخفیفات عوارض برای معلمان در این مدت خبر داد و گفت: به مناسبت روز معلم تخفیفات عوارض ساختمانی شامل تجاری و مسکونی و تخفیف عوارض خودرو برای تمامی معلمان مصوب شد و معلمان می توانند با مراجعه به شهرداری از این تخفیفات استفاده کنند.

در ادامه از سوی شورای شهر و شهرداری قلعه رئیسی از رئیس آموزش و پرورش تقدیر شد.

عزتخواه مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم با گرامیداشت هفته معلم، با تقدیر از تلاش همه معلمان به خصوص معلمان شهید عنوان کرد: معلمین قطب نما جامعه هستند و مسیر حرکت یک جامعه را معلم مشخص می کند و اگر معلمین بد تشخیص بدهند جامعه را به سمت شقاوت می برند و مدرسه مرکز تحول است و اگر معلم بر اثر غفلت مدرسه را جا بگذارند جامعه ضربه خواهد دید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: آن روزی که امام فرمود که مدرسه سنگر است و سنگرها را حفظ کنید" و امروز متوجه می شویم که چه علتی دارد که دشمن این هجمه را به سمت مدارس آورده است.

وی با بیان اینکه معلم انسان در دست دارد و باید معلم از این زیر بنا به درستی استفاده کند و بیان کرد: اگر می خواهید همچون شهید مطهری زندگی کنید باید برنامه ها و کتب متعلق به شهید مطهری را به درستی مطالعه کنید.

در پایان این مراسم از دبیران و معلمان نمونه و همچنین معلمان بازنشسته تجلیل شد.

 

گزارش"سیدحسن آرمند"

پایان پیام/82021

منبع: فارس
شناسه خبر: 1199285

مهمترین اخبار ایران و جهان: