نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 15:41

یکی از علت‌های اصلی تصادفات در بزرگراه‌ها

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: یکی از علت‌های تصادفات در بزرگراه‌ها حضور ناگهانی معتادین متجاهر در سطح، کناره‌ها و رفیوژ وسط بزرگراه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رابعه جوانبخت گفت: ٥١ درصد از تصادفات عابرین پیاده در بزرگراه‌ها صورت می‌گیرد.

سرهنگ جوانبخت افزود: دقیقاً در جایی که رانندگان احتمال حضور عابر پیاده را نمی‌دهند. ناگهان یک عابر پیاده از رفیوژ وسط به میان راه و بزرگراه آمده و یا می‌دود را می‌بینند و دیگر چاره‌ای جز برخورد ندارند.

وی گفت: تصادفات یک پدیده اجتماعی است و وقتی ما لایه‌های آن‌را بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بعضی وقت‌ها یک اتفاقی می‌افتد که علت اصلی آن سهل انگاری است.

سرهنگ جوانبخت گفت: یکی از علت‌های تصادفات در بزرگراه‌ها حضور ناگهانی معتادین متجاهر در سطح، کناره‌ها و رفیوژ وسط قرار دارند و در آنجا بیتوته می‌کنند و به یکباره در ساعت‌های شب و نیمه شب به وسط بزرگراه‌ها می‌آیند و توسط رانندگان دیده نمی‌شوند و حوادث ناگواری را رقم می‌خورد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: راننده اصلاً نمی‌داند که قرار است به یکباره عابر پیاده‌ای وسط بزرگراه بپرد و متأسفانه بخش زیادی از تصادفات در بزرگراه‌ها به این قشر اختصاص دارد.

وی افزود: همکاران بنده به آموزش معتادین متجاهر روی آورده‌اند و به آن‌ها جلیقه‌های شبرنگ داده تا حداقل اگر ترددی دارند از خطرات حفظ شوند، ولی نیاز هست که یک اطلاع رسانی و کار وسیعی صورت بگیرد و کمتر شاهد حضور آن‌ها در سطح معابر باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225041

مهمترین اخبار ایران و جهان: