نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 18:07

اولین پرواز از گرجستان به روسیه صورت گرفت

شرکت هواپیمایی کشوری گرجستان اعلام کرد که پروازهای خود به روسیه را از سرگرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، پروازهای هوایی میان روسیه و گرجستان پس از چند سال وقفه بار دیگر از سر گرفته شد.

شرکت هواپیمایی کشوری گرجستان «ایرویز» امروز شنبه اعلام کرد که پروازهای خود را از تفلیس پایتخت این کشور به مقصد مسکو آغاز کرده است.

اولین پرواز این شرکت هواپیمایی گرجستان امروز شنبه از فرودگاه بین‌المللی تفلیس در ساعت ۸ صبح به وقت محلی انجام شد و قرار است در ساعت ۱۰:۱۵ صبح به وقت محلی در مسکو فرود آید.

شرکت هواپیمایی کشوری گرجستان «ایرویز» قرار است هفت پرواز در هفته به مقصد مسکو انجام دهد.

«گرجستان ایرویز» دومین شرکت هواپیمایی است که پس از توقف طولانی پرواز میان روسیه و گرجستان، پروازهای خود را به مسکو آغاز کرد.

شرکت هواپیمایی «آزیموت» روسیه روز جمعه اولین پرواز مسکو به تفلیس را در چهار سال گذشته انجام داد. «رد وینگز» روسیه دیگر شرکت هواپیمایی روسیه است که قرار است پروازهای خود را به گرجستان در ماه ژوئن آغاز کند.

اخیراً «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه حکمی را به امضا رساند که به موجب آن اخذ روادید برای شهروندان گرجستانی برای سفر به روسیه لغو گردید. همچنین به موجب حکم دیگری که به امضا رئیس‌جمهور روسیه رسید، ممنوعیت پرواز از روسیه به گرجستان، که در ژوئن ۲۰۱۹ اعمال شده بود، لغو گردید.

روسیه و گرجستان در سپتامبر ۲۰۰۸ روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند. در آن سال مسکو استقلال اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت و پس از جنگ پنج روزه روسیه و گرجستان، نیروهای خود را به آنجا اعزام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225441

مهمترین اخبار ایران و جهان: