نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 13:42

حمایت نسبی روسیه از عربستان در برابر آمریکا

سخنگوی کرملین طی یک کنفرانس خبری گفت: عربستان سعودی خود درباره اقتصادش تصمیم‌گیری می‌کند و به نظر نمی‌رسد دیگر کشورها از جمله آمریکا بتوانند در این زمینه راهکاری برای سعودی‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین طی یک کنفرانس خبری گفت که عربستان سعودی خود درباره سیاست‌های اقتصادی‌اش تصمیم‌گیری می‌کند و بعید به نظر می‌رسد هیچ طرف دیگری از جمله آمریکا بتواند در این زمینه رهنمودی برای آنها داشته باشد.

پسکوف در پاسخ به این سوال که نظرش در باره واکنش شدیداللحن خاندان سعودی نسبت به گفته‌های جو بایدن درباره عواقب کاهش تولید نفت گفت: عربستان یک کشور مستقل و مسئولیت‌پذیر و بازیگری مهم در بازار انرژی بین‌الملل است. البته که این کشور مستقل می‌تواند تصمیماتی بگیرد که اقتصادش را تحت‌الشعاع قرار دهد. خیلی بعید است که کسی حتی آمریکا نیاز باشد که در این زمینه به کشورهای دیگر نظر بدهد.

اخیراً روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که پاییز سال گذشته محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تهدید کرده بود که در پاسخ به هشدارهای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره عواقب کاهش تولید نفت از سوی عربستان سطح روابطش با آمریکا را کاهش خواهد داد و به سمت اجرای برخی سیاست‌های سخت اقتصادی خواهد رفت. البته این واکنش سعودی‌ها پس از افشای یک سند محرمانه دولتی آمریکا در شبکه‌های اجتماعی به شکل عمومی منتشر شده است.

پس از آنکه عربستان تصمیم گرفت در قالب توافق با گروه اوپک پلاس تولید نفت خود را کاهش دهد، دولت بایدن اعلام کرد که در روابط خود با این کشور تجدیدنظر خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1274885

مهمترین اخبار ایران و جهان: