نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 10:42

رتبه اول اردستان در حوزه اشتغال‌زایی در استان اصفهان

فرماندار اردستان گفت: شهرستان اردستان در استان اصفهان در حوزه اشتغال‌زایی رتبه اول را دارد و کارخانه‌هایی که راکد بودند اکنون شروع به کار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران و فعالان رسانه خط‌شکنان جبهه جهاد تبیین هستند، روزی در جبهه‌های جنگ افرادی به عنوان خط‌شکن حضور داشتند و در جنگ رسانه‌ای امروز نیز خبرنگاران خط‌شکن این جبهه و در مقابل رسانه‌های بیگانه قرار دارند و خبرنگاران انقلابی اردستان مصداق خط‌شکنان جبهه جهاد تبیین هستند.

وی افزود: خوشبختانه در شهرستان اردستان خبرنگاران به خوبی اخبار و رویدادها را انعکاس می‌دهند و در ایام عزای امام حسین(ع) اتفاقات خوب از عزاداری‌های اردستان در رسانه‌ها و فضای مجازی انعکاس داده شد.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مؤثر است

احمدی‌طبا  با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مؤثر است و مقام معظم رهبری چهار عامل سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت انتخابات را به عنوان فرمان صادر کردند.

فرماندار اردستان یادآور شد: آغاز فرآیند انتخابات در قالب پیش ثبت نام داوطلبان از ۱۶ مرداد ماه به صورت اینترنتی است همچنین عدم ثبت نام یا تاییدیه در مرحله پیش‌ ثبت‌نام به منزله عدم امکان ثبت نام در مرحله نهایی خواهد بود.

وی اضافه کرد: هرچه تعداد بیشتری از افراد در انتخابات ثبت نام و شرکت کنند قطعا انتخابات پرشور خواهیم داشت که  بسیار حائز اهمیت است، با توجه به اتفاقات اخیر کشور، امروز اصلی‌ترین موضوع حضور در انتخابات است که در عین حال سلامت و امنیت نیز باید باشد.

فرماندار اردستان با اشاره به اعتبارات ابلاغ شده برای شهرستان، بیان کرد: اعتبارات سال جاری این شهرستان حدود ۶۰ میلیارد تومان است که ابلاغ شده و حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیز در اختیار نماینده مردم شهرستان است که بنابر نظر نماینده به حوزه راهداری شهرستان تعلق گرفته است.

احمدی طبا ادامه داد: برای بخش نوسازی و بهسازی مدارس در حدود ۹ و نیم میلیارد تومان  و حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار برای جهاد کشاورزی شهرستان در نظر گرفته شده است.

رتبه اول اردستان در حوزه اشتغال‌زایی در سطح استان اصفهان

وی با اشاره به دومین سال ریاست جمهوری دولت رئیسی در کشور، یادآور شد: در برخی موارد موضوعات ناامید کننده نسبت به دولت بیان می‌شود اما واقعیت اینگونه نیست چرا که دولت با یک بدهی هنگفت وارد عرصه شدو در عین حال اقدامات خوبی انجام شده است.

فرماندار اردستان تاکید کرد: شهرستان اردستان در حوزه اشتغال‌زایی رتبه اول استان اصفهان را دارد و کارخانه‌هایی که راکد بودند اکنون شروع به کار کرده‌اند و این یک اتفاق خوبی بوده که استانداری اصفهان نیز این مورد را اعلام کرده است همچنین رشد ۳/۵ درصدی را در حوزه بیمه شدگان مشاغل آزاد نسبت به سال گذشته داشتیم.

گردشگری یک مزیت نسبی برای شهرستان اردستان است

احمدی‌طبا با اشاره به اقدامات انجام شده در ۴۴۴ روز حضور در اردستان به عنوان فرماندار، خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همکاری‌های نماینده مردم اردستان در مجلس، حدود ‌۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و حدود ۷۰ کیلومتر  آزاد راه شمال-جنوب کشور روکش آسفالت شد.

وی یادآور شد: ابلاغ ساخت منازل ویلایی در شهرستان اردستان با پیگیری‌های بسیار و حمایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان،الحاق ۵۰ هکتار زمین به شهرها و الحاق ۲۰ هکتار در روستاها و پیگیری ویژه در خصوص اجرای پروژه مسکن کریمان از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرماندار اردستان اضافه کرد: استعداد و ظرفیت‌های بسیار گردشگری در اردستان وجود دارد که می‌توان اشتغال در این حوزه را مورد توجه قرار داد، گردشگری یک مزیت نسبی برای شهرستان اردستان است زیرا دارای اشتغال‌ وگردش مالی مستقیم است.

وی با اشاره به تجلیل از فرمانداری و شهرداری اردستان در ستاد نوروزی استان، خاطرنشان کرد: سه پروژه مهم گردشگری و صنعتی را در شهرستان اردستان خواهیم داشت که یکی از این پروژه‌ها بعد از گذشت حدود ۶ سال کلنگ‌زنی می‌شود.

احمدی‌طبا تصریح کرد: در محل فرمانداری با حدود یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان اردستانی در ۴۰ جلسه دیدار مردمی، دیدار داشتیم همچنین با مردم بیش از ۵۰ ‌روستا در نقاط مختلف شهرستان دیدار چهره به چهره انجام شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428419

مهمترین اخبار ایران و جهان: