نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 11:14

شرکت‌های غربی علی‌رغم تحریم‌ها، روسیه را ترک نکردند

نخست‌وزیر مجارستان با ارائه آماری اعلام کرد که علی‌رغم اعمال تحریم‌های غرب، شرکت‌های غربی خاک روسیه را ترک نکردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید علی‌رغم اعمال تحریم‌های گسترده آمریکا و اروپا علیه روسیه، آمارها نشان می‌دهد شرکت‌های اصلی غربی همچنان در روسیه مشغول به فعالیت هستند.

وی دراین‌باره گفت: شرکت‌های غربی علی‌رغم تحریم‌ها تمایل به خروج از روسیه ندارند، زیرا می‌دانند که اقتصاد روسیه همچنان بخشی از اقتصاد جهان است.

اوربان با بیان اینکه «بعد از اعمال تحریم‌ها از ۱۴۰۰ شرکت اصلی کشورهای غربی تنها ۸.۵ درصد روسیه را ترک کردند.» افزود: ۸۸ درصد از شرکت های دارویی، ۷۹ درصد معدن، ۷۰ درصد انرژی و ۷۷ درصد دیگر شرکت های صنعتی اروپایی که در ابتدای سال ۲۰۲۲ در روسیه فعالیت می کردند، همچنان در این کشور باقی مانده اند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش و فلج‌کردن اقتصاد روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394519

مهمترین اخبار ایران و جهان: