نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 11:56

استان قزوین در رتبه دوم جوجه ریزی مرغ کشور قرار گرفت

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ارزیابی صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص میزان جوجه ریزی استان‌های کشور نشان می‌دهد که این استان در رتبه دوم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین عطایی صبح چهارشنبه در نشست وبینار قرارگاه امنیت غذایی کشوربا بیان اینکه استان قزوین در رتبه دوم جوجه ریزی مرغ کشور قرار گرفت، اظهار کرد: استان قزوین توانسته در دو هفته گذشته ۱۲ درصد بیشتر از برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی جوجه ریزی داشته باشد.

وی اضافه کرد: رسیدن به این رتبه و موفقیت استان در تولید مرغ حاصل تعامل و همکاری متقابل بین اتحادیه و بدنه مدیریتی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بوده است.

عطایی به برخی موانع و مشکلات تولید نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت خرید و حمل نهاده به استان قزوین به معاونت‌های سازمان جهاد کشاورزی مأموریت دادیم تا با جدیت پیگیر این مهم باشند.

این مسئول تاکید کرد: یکی از نکات مهم در حفظ و ثبات تولید ایجاد تعادل در بازار مصرف کندگان است که معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان باید نسبت به ارسال مرغ زنده برای استان‌های معین کشور کنترل و مدیریت عرضه و تقاضا را لحاظ کند.

عطایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشکلی از نظر کمبود مرغ به عنوان یک کالای پر مصرف در سبد غذایی خانوار وجود ندارد که استمرار این مهم نیازمند نظارت و بازرسی بیشتر در بازار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423019

مهمترین اخبار ایران و جهان: