نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 15:32

آرین سلیمی به مدال نقره دست یافت

تکواندوکار کرمانشاهی تیم ملی کشورمان در مبارزه پایانی به حریف چینی خود باخت و به نشان نقره یونیورسیاد جهانی دانشجویان دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرین سلیمی آخرین تکواندوکار ایران در رقابت‌های انفرادی یونیورسیاد دانشجویان جهان بود که در دیدار فینال به مصاف «مینگ» از چین تایپه رفت. نماینده کشورمان وقت اول مبارزه را ۱۰ بر ۹ به سود خاتمه داد و در وقت دوم و یک مبارزه نزدیک که در چند مورد امتیازات سلیمی از سوی سرداور پاک شد، این حریف چینی بود که ۱۲ بر ۹ پیروز از میدان خارج شد. در راند سوم این مبارزه نزدیک ادامه پیدا کرد و در حالی که سلیمی در ثانیه‌های پایانی سه امتیاز گرفته بود، بازهم توسط سرداور پاک شد تا حریف چینی برنده و صاحب مدال طلا شود.

سلیمی دور نخست استراحت داشت و سپس «جان جیان» از چین تایپه را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه و مقابل «لوپیس» از اسپانیا با نتیجه مشابه پیروز از میدان خارج شد. وی در مرحله نیمه نهایی برابر «بلیچ» از کرواسی را در دو راند صاحب برتری شد و به دیدار فینال صعود کرد.

تیم ملی تکواندو امروز چهار نماینده داشت، زهرا پوراسماعیل و عرفان بزرگی از دور مسابقات خارج شدند، ناهید کیانی و آرین سلیمی هم برای کسب مدال طلا تا ساعاتی دیگر به دیدار حریفان خود می‌روند.

تیم ملی ایران تا پایان مسابقات امروز ۴ مدال طلا ناهید کیانی، آری سلیمی، توسط مهدی حاجی موسایی، علیرضا حسین پور و میرهاشم حسینی، دو مدال نقره توسط آناهیتا توکلی و آرین سلیمی، دو مدال برنز توسط نرگس میرنوراللهی و مهران برخورداری در بخش مبارزه و چهار مدال برنز در بخش پومسه کسب کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424619

مهمترین اخبار ایران و جهان: