نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 21:39

نماینده ولی فقیه در کردستان: خبرنگار نباید حقیقت را کتمان کند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: خبرنگار باید حقیقت را بیان بکند اما حق ندارد کتمان حقیقت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار شامگاه امروز به همت دفتر نماینده ولی فقیه، استانداری و  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سنندج برگزار شد. 

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که مسوول هستند همواره مورد سوال هستند و در موارد مختلف عملکردی از آنها سوال می‌شود.

وی افزود: وقتی خبری از رسانه‌ای منتشر می‌شود دیگر نمی‌توان برگرداند لذا در پخش اخبار و دادن اطلاعات باید دقت کافی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: خبرنگاران مواظب بزرگنمایی و سیاه‌نمایی‌ باشند، انتقاد خوب است اما سیاه‌نمایی خلاف اخلاق است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه وقتی چیزی نیست نباید بیان شود، گفت: خبرنگار باید حقیقت را بیان بکند اما حق ندارد کتمان حقیقت کند.

وی تصریح کرد: برای مثال مسمومیت دانش آموزان به حمله شیمیایی تعبیر شد در پرداختن به موضوعات و رسانه‌ای کردن چنین مواردی باید دقت کافی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه حوادث در تمام جهان اتفاق می‌افتد اما گاهی نوع پرداختن به حوادث متفاوت است، گفت: موضوع خودکشی در همه جای جهان به انواع مختلف اتفاق می‌افتد، خودکشی یک کارگردان در کشور حرف و حدیث‌ می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: برخی از افراد سرشناس و نویسندگان مطرح در جهان خودکشی می‌کنند اما خیلی عادی از کنار آنها گذر می‌شود و هیچ طرح مسئله‌ای برای آن صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: خبرنگار برای دلخوشی کسی نباید مطلب بنویسد بلکه حقیقت و واقعیت را باید بیان کرد و گرنه مجیزگویی می‌شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه خبرنگار ناامیدکننده نیست، عنوان کرد: برخی‌ها در نقطه سیاهی قدم می‌زنند و برخی‌ها هم همه چیز را سیاه می‌بینند.

وی با تاکید براینکه خبرنگار باید در صدد حل مسئله باشد نه ایجاد مسئله، گفت: وطن‌پرستی در خبرنگار باید در اوج باشد ممکن است با حکومت زاویه داشته باشد اما اگر تعرضی به مملکت شد باید در میدان مقابله قرار گیرد.

انتهای پیام 2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437363

مهمترین اخبار ایران و جهان: